Eestis ostab täistera pagaritooteid nädalas 60% inimestest, Lätis seevastu 47% ja Leedus kõigest 36%, selgub Norstati poolt läbiviidud tarbijauuringust. Eestlaste suurema täistera pagaritoodete lembuse taga võib olla parem teadlikkus nende toodete tervislikkusest. Suuremat teavitustööd vajaksid aga noored.
- Niiskuse tõttu idanema läinud ja koristamata jäänud talinisu, mis jääbki põllule ja küntakse maasse. Teravili. Foto: Julia-Maria Linna
„Oleme Eestis erinevalt Lätist ja Leedust täistera headest omadustest palju rääkinud ja ka riiklikul tasandil teavitustööd teinud, see võib olla ka siinsete inimeste suurema täisteratoodete lembuse põhjuseks,“ rääkis Toiduliidu juht Sirje Potisepp, kelle sõnul on täistera tooted hea valik tänu oma vitamiinide ja mineraalainete ning kiudainete rohkusele. Potisepp lisas, et teavitustöö jätkub ja eriti oluline on noorteni jõuda, sest nende seas on teadlikkus madalam. Täna käivituski Toiduliidu eesvedamisel ja PRIA poolt rahastatud täistera pagaritoodete teavituskampaania.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.