Täna on õige hetk teha jaekaubanduse kokkuvõtteid. Pärast suuri COVID-19 põhjustatud turu raputusi tasub analüüsida, mis on jaekaubanduse äris toimumas ning kuidas turul süvenevad muudatused kauplejaid mõjutavad.
KPMG Baltics OÜ juhtimisnõustamise ja tehnoloogia valdkonna juht
Foto: Erakogu
Muudatused kaubanduses algasid oluliselt varem, kui kogu turg sai COVID-19 epideemiast haaratud. Natuke globaalseid numbreid. Ennustame, et e-kaubanduse keskmine kasv saab olema 17% kuni aastani 2024. Järgmine kiirema kasvuga jaesektor on discounter aastase käibekasvuga vaid 3,7% (CAGR). Kõik teised poeformaadid ja kauplejad kasvavad veelgi vähem aastas.
Elektroonilised hinnasildid ei muuda mugavamaks, turvalisemaks ja kiiremaks mitte üksnes kaupluste tööd, vaid hõlbustavad tegemisi logistikasektoris ja mitmetes teistes majandusharudes. Võimalus, et siltidele kuvatav info on samal ajal ühtne kõikjal, kus just hetkel vajadus ja soov on, lubab personalil pühenduda teistele olulistele protsessidele ning seeläbi firma edule ja arendamisele.