• 06.12.21, 10:30

Selveri kullerid meenutavad koroonaaega: see oli laastav kogemus, meid ei väärtustatud

“See oli vaimne terror,” ütleb keset kõige tulisemat koroona-aega eSelveris töötanud kuller, kelle meelest kiusas ülemus sihilikult teda ja tema kolleege. Töökiusu spetsialisti sõnul on Selveri näide aga üks sellistest, kus töökiusust rääkida ei saa, isegi kui töötaja end kehvasti tundis.
Selveri töötajad leidsid, et neid töökiusati.
  • Selveri töötajad leidsid, et neid töökiusati. Foto: Annamaria Bereczki
Selveris kiiruga loodud kulleriveosüsteemid lonkavad – vähemalt kullerite endi meelest. Selveri nüüdseks endine logistikajuht Hannes Falten ei ole nende sõnul aga juht, kellega kullerid saaksid probleemide üle arutada.
Falten sõitis meie ettepanekutest lihtsalt üle, põrutab üks Äripäevaga rääkinud endine kuller. Tema meelest pidas Selver oma kullereid kiiresti asendatavateks inimesteks. “Meid ei väärtustatud,” tõdeb teine endine kuller. Kaks endist kullerit poetavad, et Falten on nende meelest nõukogudeaegse mentaliteediga juht, kes ei lasku töötajaga arutellu, vaid tulistab kohe vastu.
Falten võtab Äripäeva küsimused toonase olukorra kohta vastu rahulikult. Tema nägemus on teine. Falten leiab, et Selveris loodud süsteem töötas, probleem oli töötajate suhtumises. Töötaja peab tema sõnul kinni pidama töölepingust ja ametijuhendist ning kui ta seda ei tee, siis võib ta lahkuda. Tööl käimine on vabatahtlik, lisab ta. Tema nägemust mööda oli eSelveri kullerite seas kaks agitaatorit, aga kuna ajad olid kiired, oli tal enda sõnul igasuguste tülide vastu nulltolerants.
Pinged keesid üle ääre, muudatusi oli vaja. Ja kiiresti. Kui vihjed otsesele juhile ei aidanud, panid kullerid kokku kirja ettepanekutega, mille saatsid Selveri juhtkonnale, kaasa arvatud Selveri juhile Kristi Lombile. Kirja sai ka Falten.
Pärast kirja saatmist tõesti midagi muutus, kuid vähemalt kullerite sõnul mitte paremuse poole.
Neli kullerit tajusid enda sõnul, et pärast kirja läkitamist hakkas Falten neid varasemast enam kaubikus olevate kaamerate kaudu jälgima. Kui üks kuller kasutas töö ajal isiklikku telefoni, saabus töölt kohe küsimus, millega kuller tegeleb, miks ta isiklikke asju ajab. See mõjus ühe kulleri sõnul ahistavalt. Teine kuller tegi katse, mis juhtub, kui kaamera kinni katta. Ka selle kohta tuli pea kohe telefoni teel märkus.
Selver ASi juhatuse liige Kristi Lomp ütles, et tal on kahju, et töötajad end hästi ei tundnud. Lomp tõdes, et koroonapandeemia ohjeldamise piirangud panid kaubanduse tugeva surve alla. Tegemist oli tema sõnul väga keerulise perioodiga nii komplekteerijate, kullerite kui ka kõigi teiste kaubanduses töötavate inimeste jaoks. “Üleöö kasvanud mahtude ja pingega oli äärmiselt keeruline toime tulla nii emotsionaalselt kui ka füüsiliselt ja tunnistan, et võisidki tekkida ebakõlad,” ütles Lomp.
Loe toimunu kohta pikemalt Äripäevast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 18:32
Jaekaubanduse järgmine arenguhüpe ‒ tulevik on kassavabade poodide päralt
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele