Sisustuskaupade müügiga tegeleva veebipoe ON24 juhataja Astrid Bachmann on tähele pannud, et mõned konkurendid petavad tarbijaid ja manipuleerivad hindadega. Sama on tähele pannud tarbijakaitseamet, mis andis teada, et võtab hindadega manipuleerimise nüüd karmimalt luubi alla.
- Varsti jõustub uus kaubandusseadus, kus sooduskampaaniate tegemine praegusel kujul pole enam võimalik. Foto: Raul Mee
“Mööbliturul on selliseid müüjaid, kellel on näiteks justkui kogu aeg diivanite hinnad 50% allahindlusega,” ütles Astrid Bachmann. Teades mööbli valdkonna toodete hindasid, ei ole sellised allahindlused tema sõnul reaalsed. “Toimub tarbijate lollitamine. Loodetakse, et klient ostab tavahinnaga toote, ise arvates, et saab selle soodushinnaga,” ütles ta.
Seotud lood
Soodusmüügikampaaniad ja nendega seotud ebaausate kauplemisvõtete kasutamised on muutunud viimastel aegadel järjest sagedasemateks, mistõttu võtab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) fookusesse Eesti suurimad ehitus-, mööbli- ja tehnikakaupade müüjad.
"Suur allahindlus - saapad 50% soodsamad!" Võib ju hästi kõlada, aga kui tegelikult maksavad 200eurosed saapad suure allahindluse ajal 100 eurot ainult sellepärast, et algne hind kergitati mõni nädal enne kampaaniat kunstlikult üles, peab kaupmes ettevaatlik olema. Selline manipuleerimine on kevadel jõustuva seaduse järgi veel rangemalt karistatud.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.