Uudised sellest, et teenindusettevõtted kasutavad töötajate ja klientide jälgimiseks lisaks videovalvele ka audiosalvestust tekitavad küsimusi, kus lõpeb inimese õigus privaatsusele ja kas ettevõtjate huvide kaitsmiseks sobivad kõik vahendid?
Advokaadibüroo Hedman isikuandmete kaitse ekspert Andres Ojaveri sõnul on tehnoloogia muutunud niivõrd kättesaadavaks, et selle kasutamisel tehakse väga palju eksimusi. “Tulevikus saame vigu näha rohkemgi, sest vargused, pettused, töödistsipliini ja klienditeeninduse kvaliteedi jälgimine ja turvalisuse tagamine tunduvad esmapilgul piisavalt mõjuvad põhjused töötajate ja klientide jälgimiseks. Siiski tuleb ettevõtjatel arvestada, et ka töötajal ja kliendil on õigus privaatsusele ning tehnoloogia kasutamine peab olema väga hästi läbimõeldud ja põhjendatud,” kommenteeris Ojaver.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.