Amazonis äri ajavad ettevõtjad kinnitavad kui ühest suust, et teistsugust elustiili nad enam ette ei kujuta ning jätkavad sellega ka siis, kui jõuavad esimese exitini.
- Karl Puudersell tahab jõuda esimese exitini Foto: Erakogu
Kolm aastat tagasi kahe väikese lapse kõrvalt Amazonis tooteid arendama ja müüma asunud Kristel Glaser räägib, et tema ja Helina Raude kõige esimene eesmärk Amazonis tegutsema hakates oli suuta ennast ära elatada. "Rahalisi eesmärke polnud, et aasta lõpuks tuleb käivet poole miljonini kasvatada ja järgmisel aastal kaks miljonit ja siis exit,“ rääkis ta. Nüüd on ta Amazonis tegutsedes saanud märkimisväärse äri- ja elukooli ning plaanib sellega ka jätkata. Teha mitu toodet, müüa siis äri suurtele haidele edasi ning alustada uue tootega järgmise exit'ini. Loodetavasti jõuame kümnemiljonilise exit'ini, naerab ta.
Sama plaan on ka Karl Puudersellil. Ta lisab tagasihoidlikult, et tahab kõigepealt jõuda esimese exit'ini ja siis vaatab edasi.
Praeguseks on Glaseril juba kolm last vanuses üks, kolm ja viis aastat ning laste kõrvalt alustatud äri ta palgatöö vastu enam ei vahetaks, sest pärast läbikukkumisi ja rahaliselt ning närvikulu mõistes valusaid õppetunde on praeguseks tema kodu- ja köögitarvete segmendis Amazonis müügil olev toode muutunud hitiks ning teeb ligi 30 000dollarilist käivet kuus. Just nimelt dollarites, kuna tooteid müüakse Amazoni Ameerika turuplatsil, kus liiguvad miljonid ostjad ja miljardid dollarid.
4. juunil toimub
Amazoni müüjate konverents Ambizion Swissotel Tallinnas. Kohapeal edukad müüjad, kes jagavad enda kogemusi ja soovitusi, kuidas edukalt Amazonis müüa. Tutvu konverentsi programmiga ja osta pääse
SIIT. Mis tootega täpsemalt tegu on, seda Amazonis müüjad reeglina avalikult ei räägi, kuna see põhjustaks liigseid tühje klikke (vaatamisi ilma ostu sooritamata) toote kuulutusel Amazonis ja ka toote kopeerimist.
Karl Puudersell arendab tooteid samuti kodu- ja köögikaupade segmendis ning on praeguseks jõudnud 35 000–40 000dollarilise kuukäibeni.
- Kolme väikese lapse ema Kristel Glaser kummutab väite, nagu saaks igaüks Amazonis tooteid müües rikkaks. Foto: Erakogu
Alginvesteering äriga alustamisel oli Puudersellil 7000 eurot, Glaseril äripartneriga kahepeale on ise sisse pandud 14000 eurot. Edaspidi, kui tooted hakkasid korralikult käivet ja kasumit teenima, on mõlemad raha oma ettevõttesse tagasi investeerinud, et mahtu kiiremini kasvatada ja uusi tooteid teha nii, et ei peaks laenu võtma. Esialgu tuli Glaseril aga poolteist aastat kahjumis olla, et kõik kasvuraskused ületada. See oli vaimselt raske, kuid usk oma tootesse oli suur.
Loe
Äripäevast pikemalt, kuidas Karl ja Kristel alustasid ning milliste probleemide ja väljakutsete otsa nad oma teekonnal on komistanud. Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.