• 30.12.22, 11:52

Looduskosmeetikatootja JOIK: Selveri müügid annavad meile olulist statistikat

Looduskosmeetika pole enam ammu rariteetne kaup – nende toodete ostmiseks ei pea minema isegi spetsiaalsesse poodi. JOIK müüb oma tooteid muuhulgas Selverites üle Eesti. Loe, mismoodi koostöö suurketiga on JOIK brändi mõjutanud ja kuidas neil praegusel keerulisel majanduslikul ajal läheb.
Looduskosmeetikatootja JOIK: Selveri müügid annavad meile olulist statistikat
  • Foto: kuvatõmmis
Ehkki looduskosmeetika tootja JOIK on Eestis tuntud ja kiire arenguga kaubamärk, mille tooteid leiab mitmetest poodidest, on nad endi sõnul siiski väiketootjad, kel töötajaid kõigest 20. Selveri jaoks on koostöö väiketootjaga aga eraldi äriharu. JOIKi kliendihaldur Tiiu Kanamäe ütleb, et initsiatiiv Selverisse oma toodetega minna tuli suurketilt.
“Selver pöördus meie poole ise esimesena, sest kliendid soovisid meie tooteid sealt osta. Alustasime üksikutes suuremates Selverites, aga koostöö arenes väga kiiresti ja praegu oleme väikese valikuga kõigis Selverites ja suurema valikuga enamikes poodides,” kirjeldab Kanamäe koostööd.
JOIK bränd sai alguse aastal 2005 ning nad on kasvanud orgaaniliselt. “Meie arenguteed palistavad mitmed “esimesed”, näiteks tõime esimestena Eestis müügile looduslikust vahast lõhnaküünlad, pakkusime esimese Eesti kosmeetikafirmana oma toodete advendikalendrit ja hankisime esimestena kogu JOIK Organic kosmeetikabrändile COSMOS sertifikaadid,” toob Kanamäe välja suured saavutused, mis brändi saatnud on.

Selveri müügid näitavad, millele tootmises fokusseerida

Kanamäe sõnul on koostöö suurketiga aidanud paremini klienti mõista. “Suuresti tänu Selveri vajadustele töötasime välja oma kaubaalused nii suurema kui väiksema kaubaväljapaneku tegemiseks. Nende müükide pealt teeme järeldusi lõpptarbija käitumiste ja eelistuste kohta ehk Selveri müügid on meie jaoks mingil määral nagu statistilised andmed, et näha, mis inimestele meeldib, mis mitte,” selgitab ta.
Kanamäe toob veel välja, et väiketootjana on suurketis olles lihtsam toodet inimestele tutvustada. “Meil on küll ka oma e-pood, kuid Selveris käies saavad inimesed päriselt oma käega katsuda ja nuusutada, mis toodetega tegemist on,” toob ta näite.

Tarbija on hinnatundlikum kui varem

Praeguse aja suurimad väljakutsed on samad, mis teistelgi tootjatel: “Loomulikult tunneme ka meie majanduskriisi mõju – eelkõige mõjutab meid hinnatõus, mis puudutab tõesti kõiki sisendeid alates toorainest, pakenditest kuni elektrihinna ja maja soojas hoidmiseni,” ütleb Kanamäe ja lisab, et tarbija on ehk natuke ettevaatlikum kulutuste tegemisel ja väga altid ollakse allahindlustele. “JOIK lemmiktooted ei jää ostmata, aga pigem eelistatakse neid osta soodustusega,” ütleb ta.
“Oleme rõõmsad, et tarbija siiski väärtustab ja eelistab Eestimaist kaupa. Meie omalt poolt teeme kõik, mis võimalik, et meie toodete hinnad püsiksid ikka tarbijatele taskukohased,” lubab Kanamäe ja lisab statistikat, et talvehooajal on Selverites vaieldamatult müüdavaim toode Oh kuusepuu küünal, sellele järgnevad Sära andev vaarika Bon Bon kehakreem ning Greip ja mandariin kodulõhnastaja.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.11.24, 13:49
Kuidas oma e-poe kulusid allapoole tuua?
E-kaubandus on kiiresti arenev valdkond, kus õige makselahenduse valik võib määrata ettevõtte edu. Eriti oluline on see väiksematele ja keskmise suurusega Eesti ettevõtetele, kes konkureerivad nii kohalike kui ka rahvusvaheliste tegijatega. Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas toob välja, kuidas ettevõtted saavad oma makselahenduste valikuga konkurentsis eelise saavutada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele