Mis tunne võiks olla kliendina võtta hoopis teenindaja roll ja minna restorani sööma või kütust tankima eesmärgiga teha nende inimeste päev seal rõõmsamaks ning pakkuda teenindajatele head kliendikogemust?
„On kahetsusväärne, et oma negatiivseid emotsioone elatakse teenindajate peal välja adumata, et nemad ei ole süüdi üldiselt kehtestatud reeglites või hinnatõusus,“ kommenteeris Circle K Eesti personalijuht Piret Kask hiljuti läbiviidud
uuringut kommenteerides. Uuringust selgus, et 42,3% Circle K teenindusjaamade töötajatest on viimase aasta jooksul kogenud klientide poolt kiusamist.
Teen ettepaneku korraldada väike eksperiment!
Kui helistad näiteks Eesti Energia klienditeenindusse, sest sinu ees ekraanil on avatud nende saadetud megasuur elektriarve, kuhu on lisaks tekkinud arusaamatu kulurida või oled toidupoes ja süda jätab paar lööki vahele nähes kassapaneelil ostusummat või hakkad juba hiljaks jäämas, sest teenindaja ei too ega too sinu lõunasöögi arvet… ürita korraks mõelda, et ka sina võid selles situatsioonis olla kliendina teenindaja rollis.
Kui mõtleks nii, et sinu ülesanne kliendina on pakkuda Eesti Energia klienditoe inimesele parimat teeninduskogemust. Sa seisad toidupoe kassa ees selleks, et teha teenindaja päev pisut rõõmsamaks. Sa tulid restorani lõunat sööma selleks, et neil oleks täna üks tore klient rohkem. Ja kui lähed järgmine kord kütust tankima, siis võta kohe eraldi eesmärgiks olla leti taga seisva teenindaja jaoks ise teenindaja, kelle ülesanne pakkuda tänutunnet.
Selline mõte mul tekkis ja kindlasti tahame seda edasi arendada 19. aprillil
Äripäeva Teeninduskonverentsil 2023.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.