Kaupmehed peavad oluliseks võitlust ebaõiglaste maksudega
Kaupmeeste hinnangud koalitsioonilepingus planeeritava käibemaksu tõustmise suhtes on erinevad, kuid tuuakse välja, et käibemaksu kõrval on olulisem võitlus ebaõiglaste maksudega ning sihtotstarve, milleks riik täiendavat tulu kasutab.
Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik peab käibemaksu tõstmisest olulisemaks probleemiks ebaõiglaseid makse. Foto: Raul Mee
Elektroonika ning kodutehnikaga kaupleva Klick Eesti juhatuse liige Kaire Koik peab maksutõusust olulisemaks võitlemist ebaõiglaste maksude vastu. „Kindlasti pisike mõju võib käibemaksu tõstmisel olla, kuid nagu me oleme näinud, siis tarbimine aeglustub mingiks hetkeks ning siis stabiliseerub taas. Üldist suurt tarbimisbuumi ma kindlasti ette ei näe,“ ütles Koik koalitsioonilepingus planeeritud käibemaksu tõstmist kommenteerides.
Turismivaldkonna ettevõtjad pole rahul uues koalitsioonilepingus oleva ettepanekuga, mis alates 01.01.2025 kaotaks ära majutusasutustele kehtiva 9% käibemaksumäära erandi.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.