Selveri Köök läks täielikult üle 100% taaskasutatud materjalist valmistatud salatikarpidele. Nüüd jõuavad kõik Selveri Köögi salatid täielikult taaskasutatud materjalidest (r-PET) karpidesse ja salatite pakendamiseks kasutatakse edaspidi aastas 50 tonni vähem esmatoodetud plasti.
- Selveri Köök läks üle 100% taaskasutatud materjalist valmistatud salatikarpidele. Foto: Selver
Kuna uus salatikarp on ka õhem, kulub tänu sellele aastas sama hulga salatikarpide valmistamiseks 3,6 tonni vähem plasti.
„Kõik meie salatid, nii kokteili-, majoneesi- kui ka toorsalatid, pakendatakse keskkonnasõbralikumatesse pakenditesse, mis on valmistatud ainult taaskasutatud materjalist," ütles Selveri tütarettevõtte Kulinaaria materjalide ja keskkonnaspetsialist Gerda Aas. "Kuna salatid moodustavad Kulinaaria laiast valikust koguni kolmandiku, siis on sellel sammul meie tooteportfelli vaates suur mõju.“
- Salatid pakendatakse taaskasutatud materjalist pakendisse. Foto: Selver
„Pakendite valikul on meie jaoks esmatähtis, et toiduohutus ja -hügieen oleks alati tagatud. Eelistame taaskasutatud materjalidest valmistatud pakendeid või ringlusse võetavaid pakendeid," ütles Aas. "Tänavu loobume täielikult vahtplastpakenditest, mida praegu kasutame veel vaid osade kookide pakendamiseks. Selle asemel võtame kasutusele pakendid, mida on kergem ringlusesse võtta ehk ümber töödelda."
Pärast Selveri Köögi koogikarpide väljavahetamist sobib ümbertöötlemiseks 87% kõigist Kulinaaria karpidest ja topsidest, kuhu toitu pakendatakse.
„Selleks, et inimestel oleks lihtsam pakendeid sorteerida, lisame pakenditele märgised, kas pakend sobib ringlusesse võtmiseks ja kuidas seda käidelda. Praeguseks on märgised jõudnud tortide, pannkookide ja enamiku salatite karpidele ning paljudele teistele meie toodetele. Oleme pakendeid järk-järgult uuendamas, et tähised jõuaksid ka teistele toodetele,“ selgitas Aas.
- Uutel pakenditel on märgis infoga, et kuidas see uuesti ringlusesse võtta. Foto: Selver
Kodumaisel kapitalil põhinev Kulinaaria OÜ on Eesti juhtiv toidutööstusettevõte, mille brändiportfelli kuuluvad peale Selveri Köögi kaubamärgid Van Kook ja Gurmee Catering. Kulinaaria OÜ on Selver AS-i tütarettevõte, kuuludes börsiettevõtte Tallinna Kaubamaja kontserni. Kulinaaria OÜ annab tööd ca 300 inimesele ning tema suurimad kliendid on Selver, Tallinna ja Tartu Kaubamaja, Tallink ning Olerex.
Seotud lood
Kolme suure kaubandusettevõtte esindajad räägivad reaalsetest sammudest, mida nad on ette võtnud, et toimetada keskkonnasõbralikumalt ja jätkusuutlikumalt.
Eesti edukus roheleppe eesmärkide saavutamisel sõltub suurel määral ka põllumajanduse ja toiduainetööstuse kestlikust toimimisest. Tarbijate ootused on selles osas kõrged – 62% Eesti tarbijatest on keskkonna pärast mures ning tootjate jätkusuutlikud väärtused muutuvad nende jaoks aina olulisemaks.
Alates 1.maist hakkavad kehtima uued pakendiseaduse nõuded. Need puudutavad kõiki ettevõtteid, kes pakendavad kaupa või veavad sise ning müüvad pakendatud kaupa. Millised on uuendused, millega ettevõtted peaksid arvestama, räägib OÜ Eesti Pakendiringluse juhatuse liige Alder Harkmann.
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.