Üle Eesti enam kui 60 kauplusega opereeriv Meie kaupluseketi juht Rein Reinvee vaatab mööduvale aastale tagasi ja hindab selle rahuldavaks. „Inflatsiooni tõttu on kõigil Eestis tegutsevatel jaekettidel käive eelmise aastaga võrreldes suurem. Samas on mahud langenud, sest käibetõusud jäävad inflatsioonist väiksemaks."
- Meie kaupluseketi juht Rein Reinvee Foto: Andras Kralla
Kuid et rallitavast inflatsioonist ja tarbijate kindlustunde vähenemisest poleks veel küllalt, valitseb Eesti toidukaupluste turul väikese majanduse kohta ebatavaliselt tihe konkurents. „Iseäranis intensiivseks muutus see siis, kui turule sisenes globaalne hiid Lidl. Kõik Eestis tegutsevad ketid on oma mahult ja mastaabilt Lidli kõrval pisikesed. Lidli võrdlemine mistahes Eesti ketiga on nagu Coca-Cola võrdlemine tubli ja tegusa kodumaise karastusjoogiga,“ leiab Reinvee.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.