Aatriumi tegevjuht Liina Kivimägi tõdeb, et kuigi praegu on mööblimüüjatel keerulised ajad, siis Aatriumi 25 aastat on näidanud, et majandus on tsükliline ja langusele järgneb peagi jälle tõus.
- Aatriumi juht Liina Kivimägi tõdeb, et 25 aastase kogemuse juures mõistetakse, et majandus on tsükliline ning see tähendab, et on paremaid ja halvemaid aegu.
Kahekümne viie aastaga on Aatriumis nii mõndagi muutunud, tõdevad ettevõtte algusaegadest ettevõttes töötanud inimesed. „Kui praegu on pidevalt probleemiks, et tahaks uusi brände ja tooteid sisse võtta, aga 5 tuhande ruutmeetrine pind, kus oleme alati olnud, hakkab kitsaks jääma, siis algusaastatel tundus pinda liiga palju ning raske oli seda toodetega täita,“ jagab Aatriumi tegevjuht Liina Kivimägi töötajate muljeid. Ta lisab, et kuigi vahepeal on vahetunud nii raamatupidamistarkvarad kui ka valuuta, siis pikaaegsete töötajate mälu on väga tänuväärt. „Näiteks mäletab üks pikaaegne Aatriumis olnud töötaja, et meie esimese kuu käive oli 1 miljon krooni – see on ca 66 tuhat eurot. Ajad on nii palju muutunud.“
Seotud lood
Aatrium Sisustuskaubamaja sai novembris juba 25-aastaseks. Kuidas on kohaliku tarbija maitse selle aja jooksul muutunud ja mille peale valik nüüd langeb?
Mööblimüüjate konkurentsiraportist selgub, et jätkuvalt kõige suuremat müügitulu teenib IKEA, kuid seevastu tema kasumi vähenes aastaga 5,4 miljonit eurot. Kõige suurem käibe kahanemine oli aga ON24.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.