Juturobotid on tulnud, et jääda ning on kiirelt muutunud ettevõtete kodulehtede lahutamatuks osaks. Kuid uisapäisa lehele lisatud juturobot võib kliendi su kodulehelt minema peletada, halvemal juhul olla aga tõsine äririsk. Kuidas seda vältida, kirjutab Askly asutaja ja tegevjuht Sandra Roosna.
Ehkki ettevõtted näevad juturoboteid klienditeeninduse nutika abilisena – või isegi asendusena, siis klientide kogemus on pahatihti erinev.
Kui inimesel tekib tõsisem probleem, millele ta ise kodulehelt vastust ei leia, on kehv juturobot nagu 7-pealine digilohe.
Ainult tarkust, kavalust ja hästi sihitud märksõnu kasutades õnnestub vapral lihtsurelikul end juturoboti stampvastuste kadalipust läbi võidelda, et pääseda luust ja lihast klienditeenindaja jutule – ilmselt kümme korda ärritunumana, kui enne kosutavat interaktsiooni inimest imiteeriva tehisaruga.
Ja see pole veel kõik! Vähe sellest, et kehv robot võib olla kasutu või lausa ärritav – see võib olla ka arvestatav äririsk.
Juturoboti jutu eest vastutab ettevõte
Hiljuti
kaotas Air Canada kohtuvaidluse, kui nende kodulehe juturobot andis reisijale valeinfot ning tekitas sellega kahju.
Omamoodi isegi koomilises vaidluses üritas lennufirma väita, et vestlusrobot on "eraldi juriidiline isik, mis vastutab ise oma tegude eest".
Kohus sellega muidugi ei nõustunud ning leidis, et ilmselgelt vastutab ettevõte kogu oma veebilehe sisu eest – olgu see siis staatiline tekst või vestlusroboti loodud vastused.
Seotud lood
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.