Jae- ja hulgikaubanduse kvartaliraport: võitlus klientide nimel on üha agressiivsem
Jaekaubanduse konkurents on väga tihe, ebatõenäoline on, et klienti jätkub kõigile müüjatele, vahendab värske jae- ja hulgimüügi kvartaliraport turutrende.
Järve Selveri avamine peale remonti 2023. aasta mais. Foto: Andras Kralla
Äripäeva jae- ja hulgimüügi värskest kvartaliraportist selgus, et suurimad jaekaubandusettevõtted kasvatasid aasta esimeses kvartalis marginaalselt oma käivet, selgus värskest jae- ja hulgimüügi kvartaliraportist. Samas on konkurents muutunud üha tihedamaks ja valusamaks.
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta aprillis 842 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 3%.
Värskest Norstati tarbijauuringust selgus, et Eesti inimestest vaid 79% eelistab osta kodumaist toidukaupa, mis tähendab, et eelmisel aastal alanud trend on jätkunud.
Aastaks 2027 toimub kaupluste jaoks suur muudatus - täna kasutuses olevad vöötkoodid asendatakse järk-järgult QR-koodidega. Nutiseadmega skaneeritavad QR-koodid pakuvad uusi lahendusi nii tarbijatele kui jaemüüjatele, võimaldades muuhulgas näiteks kaubariiulitelt kiiresti üles leida aegunud või kvaliteedistandarditele mittevastavaid kaupu.