Tarbijauuring: kaupmeeste pakutav sortiment on negatiivselt mõjutanud kodumaise toidu eelistamist
Värskest Norstati tarbijauuringust selgus, et Eesti inimestest vaid 79% eelistab osta kodumaist toidukaupa, mis tähendab, et eelmisel aastal alanud trend on jätkunud.
Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla. Foto: Coop Eesti
Näiteks selgus juba Kantar Emori ja toiduliidu möödunud aasta sügisel tehtud ostukäitumise jaeseire uuringust, et kodumaiste toidukaupade eelistus Eesti tarbijate seas on langenud viimase kümne aasta madalaimale tasemele, samas kui aina suuremaks valikukriteeriumiks kerkib sooduspakkumine ja odavam hind. Veel 2017. aastal oli eelistus 90 protsendi juures.
Prisma Peremarketi juhatuse esimehe Ilkka Alarotu sõnul on olnud väga rasked aastad, kus müügimahud on olnud pikalt languses ning tarbijate kindlustunne on olnud negatiivne, kuid on näha trende positiivsuse suunas.
Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2024. aasta aprillis 842 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama kuuga vähenes müügimaht 3%.
147 akadeemilist tundi, millest 16 akadeemilist tundi toimub klassiruumis ning 131 akadeemilist tundi toimub 2 kuu jooksul iseseisva- ja mentorõppena (sh iseseisev õpe 121 ak h ja 10 ak h) koolitajaga koos mentorõpe.