• 16.12.14, 10:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlastele meeldib suur, ameeriklastele väike

 Mida suurem ostukeskus on, seda rohkem eestlased seda armastavad, kirjutab Kersten Jõgi TNS Emorist. Ameeriklastega on pigem vastupidi.
Mõnda aega tagasi avaldatud USA investeerimispanga ennustuste kohaselt hääbuvad Ameerikas suured Walmarti tüüpi ostukeskused ning eelistatakse üha enam väiksemaid kohalikke ostukohti. Erinevalt ameeriklastest on eestlastele omane mõtteviis “Mida suurem, seda parem”, st meie siin väikesel Eestimaal armastame oste teha järjest suurematest kaubanduskeskustest.
TNS Emori kaubanduskeskuste seireuuringute põhjal võib järeldada, et mida suurema pinnaga ostukeskus, seda suurem on võimalus tarbija südant võita. Näiteks 2003. aastal oli Tallinna suurima müügipinnaga kaubanduskeskus Kristiine keskus (29 500 m²) ning tegemist oli tol ajal ühtlasi ka Tallinna tööstuskaupade turu liidriga nii ostjaskonna laiuse kui ka maine poolest. Peale uue suurima keskuse – Ülemiste keskuse avamist 2004. aastal (38 000 m²) sai peagi parimaks tööstuskaupade ostukohaks Ülemiste keskus ning 2009. aastal laienemise järgselt on Tallinna tööstuskaupade turul olnud viimastel aastatel liidripositsioonil Rocca al Mare keskus (58 000 m²). Seega on ilmne, et taas uksed avanud ning nüüd taas suurimal Ülemiste keskusel (60 000 m²) on suur potentsiaal jälle tarbijate lemmikuks tõusta.
Loe Äripäevast pikemalt, miks meid ikkagi tõmbab suurtesse keskustesse ning miks ameeriklasi suurtesse keskustesse ei tõmba?

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele