• 19.03.18, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 soovitust, et kliendid ei oleks ootamise pärast pahased

Müügikoolitaja ja Äripäeva teemaveebi toimetaja Aira Tammemäe kirjutas enda kogemusele tuginedes, 5 soovitust, et mida teha olukorras, kui klient peab teenindaja või müügiinimese järgi ootama.
5 soovitust, et kliendid ei oleks ootamise pärast pahased
  • Foto: Pixabay.com
Vabanda ja räägi ausalt ja inimlikul ära, miks sa ei saanud kohe klienti teenindada või miks klient pidi sinu müügipakkumist nii kaua ootama.Huumor, eriti võime enda üle nalja visata, mõjub reeglina rahustavalt. Välja arvatud juhul, kui kliendi emotsioonid on juba üle võlli. Siis on parem nalja mitte teha.Kui vähegi võimalik, anna teada, millal saad kliendi teemaga tegeleda. Sageli ei pahanda kliendid selle peale, et peavad ootama, vaid teadmatuse tõttu, kaua nad veel peavad ootama. Eriti hullud on automaatvastused stiilis „ Saime teie kirja kätte ja vastame sellele esimesel võimalusel.“ Esiteks on see täiesti mõttetu kiri ja teiseks ei huvita klienti teie võimalused vaid see, millal tema oma probleemile lahenduse saab.Teenindussituatsioonides on kõige parem leida see 5 sekundit, vaadata kliendile korra otsa ja noogutada vähemalt tervituseks (näiteks kui sul on telefonikõne pooleli) või öelda tere ka juhul, kui parasjagu teise kliendiga tegeled. Kõige kehvem on tunne, et sind ei märgata.Kui sa ei kavatsegi kliendi küsimusele vastata või pakkumist teha, siis nii ütlegi. Eriti ehitusäris paistab silma massiline päringutele mittevastamine. See on parem variant, kui kirjutad siis lihtsalt vastuseks, et ei saa tellimust vastu võtta, sest tööd on ees mitme kuu jagu. Teadmatus vihastab rohkem.
Loe Äripäeva teemaveebist bestsales.ee kuidas Balti Jaama turu müügileti teenindaja lahendas situatsiooni, kus klient pidi telefoniga vestleva teenindaja järele ootama.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele