Spordiriiete ja -tarvikute poe Sportlandi omanik Are Altraja rääkis sellest, et edu jaoks on vajalik eelkõige kompetentne personal ning kui teha oma sektoris tööd hästi, paistab see välisriikidessegi.
Enne eelmist majanduskriisi olid Sportlandi poed nii Venemaal, Ukrainas kui ka Soomes, kuid pärast 2008. aastat olid ettevõtte fookuses vaid Balti turud. “Tagantjärele vaadates võib öelda, et see oli hea otsus,” sõnas Altraja Äripäeva raadiole. “Mida kiiremini sealt tookord tagasi tulime, seda parem.”
“Teine aspekt on see, et Eesti on väike. Ta oli, on ja jääb rahvaarvult väikeseks riigiks. Ükskõik mida tehes – kaupu sisse ostes või ka turunduslikke liigutusi tehes, ka kontseptsioone arendades, see skaala või turu maht mängib rolli,” rääkis Altraja.
Omal püstitati eesmärk siseneda Läti ja Leedu turgudele, kus keelt ei tunta. “Olenemata sellest, et me kohalikku keelt ei tunne, siis usaldus ning spordist aru saamine on aidanud meil nendel turgudel hästi toime tulla. Saab ka öelda seda, et me ei ekspordi Eestist välja kaupu, vaid me ekspordime pehmeid väärtusi – kirge, usku, austust ning kotseptsiooni. See ei ole käega katsutav,” selgitas Sportlandi omanik.
Ta sõnas, et pkskõik milles, et olla globaalne tegija, on üht – kompetentseid inimesi. “Näiteks Wise ja Bolt on tõestanud seda, et kui omanikel on ambitsiooni ja visiooni, siis sektori tegijad kogunevad nii Eestisse kui ka välismaale üle kogu maailma. See on lihtne tõestus, et Eestis saab teha ka e-kaubandust, olles maailmas edukas ja suur,” selgitas ta.
Altraja tegi juttu ka sellest, millistesse riikidesse on mõtet laieneda, kas Lätis ja Leedus on tõesti parem elu ning kuidas muu maailma kaubandus Eesti kaubandust mõjutab.
Sportlandi omanik: 2008. aastal tegime õigeid otsuseid
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.