Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.
Nendest viimane on eriti valikurikas segment – kõikvõimalikud
advendikalendrid erinevate seebikeste, kreemide ja meigitoodetega on tõusnud jõulueelseks ning -aegseks hittkingituseks, mida ihaldavad nii noored kui vanad, mehed kui ka naised. Kuidas ja miks on advendikalendrid muutunud lastele mõeldud toodetest täiskasvanute huviobjektiks?
Advendikalender on uus viis oma toodete reklaamimiseks
Ajal, mil igas tootekategoorias on valikuvõimalusi rohkem kui kunagi varem, on tootja jaoks oluline end teistest eristada. Kuidas seda aga teha? Mõned brändid on kinni haaranud algselt lastele mõeldud šokolaadiruudukestega advendikalenderite ideest, mis annab võimaluse igapäevaselt – või täpselt siis kui seda ise soovid ja vajad – avada miniatuurseid kinke.
Samamoodi on oluline faktor järjest kasvav hinnatundlikkus. Tarbija ei soovi enam hea õnne peale uusi tooteid osta – eriti kui tegemist on kõrge hinna või nö enda poputuseks mõeldud toodetega. Advendikalender annab tarbijale võimaluse katsetada kümneid, antud juhul lausa kuni 24 erinevat toodet võrdlemisi taskukohase hinnaga. Ideaalne võimalus toodetega tutvumiseks, kuna kindlasti on üks advendikalender odavam kui mitukümmend täissuuruses toodet.
Oma mõju on kindlasti ka sotsiaalmeedial. Suunamudijad asuvad detsembris postitama pilte ja videoklippe, kus nad avavad neile saadetud või ise hangitud advendikalendreid ning jagavad oma elevust saadud kingituste üle. Sisulooja pühendunud jälgijale võivad pakis peitunud tooted muljet avaldada või võib ta seejärel tunda inspiratsiooni mõjuisikuga samastuda, mistõttu hangib ta endalegi täpselt sama kalendri. Selline koostöö on ettevõtte jaoks üks efektiivsemaid viise enda toodete ihaldusväärsemaks muutmiseks ning kliendibaasi kasvatamiseks, seda eriti nooremate põlvkondade seas.
Advendikalendrite sisu on seinast seina
Eriti populaarsed tööstusharud, mille tootjad advendikalendrite sortimendiga tagasi ei hoia, on toiduaine- ja ilutööstus: kingikollektsioone panevad kokku juustutootjad, veinitegijad ja kõikvõimalikud ilubrändid. Näiteks ilukaubamaja Douglas tuleb eelseisval hooajal turule erinevate kalendritega, mille akende taha on peidetud ilu esiletoomiseks, kehahoolduseks või mehelikkuse rõhutamiseks mõeldud mini- ja täissuuruses tooted.
Kui võtta ette näiteks ühe eksklusiivse ilutoodetega advendikalendri sisu, võib sealt leida erinevaid näo- ja kehahooldustooteid, kreeme, seepe ning vannipalle, -vahtusid ja -soolasid – pea kõike, mida vajad ühe korraliku koduse spaaelamuse jaoks.
Niimoodi saab advendikalendri sisuga äratada tarbijas huvi toodete vastu, mille suunas ta ehk muidu ei vaataks. Peale selle on igapäevane kalendri – ja brändi nime – vaatamine ning kingitustest saadud positiivne emotsioon ideaalne viis tugevdada oma sidet klientidega.
Kalender on kasulik ka tarbijale
Jõulueelne aeg kipub olema aasta kiireim ja pingelisim periood, mida tavaliselt ei leevenda ka kehv ilm ega soov aasta lõpuks kõikide töödega järjele saada. Just seetõttu on advendikalender saanud populaarseks viisiks, kuidas igat pühade-eelset päeva rõõmsa noodiga alustada. Mõned aga eelistavad avada advendikalendri aknaid õhtuti, siis kui on aeg päevamured unustada ja võtta hetk lõõgastumiseks. Tundub lihtne, kuid sellise väikese rituaali emotsionaalne efekt on ootamatult mõjus.
Südamlik viis jõulueelse aja koos veetmiseks on hankida advendikalendrid kogu perele ning avada aknaid ühiselt. Niimoodi saab pereliikmete või partneriga veeta veidi rohkem kvaliteetaega ning avatud kingitusi võrrelda või vahetada. Mõned pered on suisa loobunud suuremate jõulukingituste tegemisest ning eelistavad advendiaegseid miniüllatusi – jõulukinkidele planeeritud raha annetatakse näiteks varjupaikadele või vähifondile või tehakse kingitusi puudust kannatavatele lastele.
Advendikalendri muudab veelgi ahvatlevamaks selle reeglina premium-kvaliteediga sisu. Ettevõtted koondavad kalendrisse kokku oma “parimatest parimad” või brändi kõige tuntumad ja kvaliteetsemad tooted, tehes sellest igapäevarutiini murdva mõnusa vahepala.
Advendikalendrit saab kasutada ka omapärase jõulukingitusena neile, kellele muidu ei oskaks midagi konkreetset kinkida. Luksusliku välimuse ja sisuga kingikalender on suurepärane viis sõbranna, pereliikme või kolleegi rõõmustamiseks. Seega, kui sa oled jõulukingituste valimisega hätta jäänud, võib kingisaaja huvidega kattuva sisuga advendikalender olla tänuväärne leid.
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.