Kiiresti muutuvas internetipõhises ärimaailmas on nii e-kaubandus kui ka iGaming (online hasartmängud) kogunud valdkonnapõhiselt populaarsust. Lisaks on tehnoloogia kiire areng võimaldanud mõlemal sektoril kiiresti kasvada ning üle maailma tuntust ja kasutajaid koguda. Kuigi need kaks tööstusharu rahuldavad erinevaid vajadusi, on neil siiski ühine eesmärk: sujuv, positiivne ning kaasahaarav kasutajakogemus.
Kuna pole patt ideid ja lahendusi teiste ettevõtete lahendustest ja arengust napsata, siis on ka e-kaubandusettevõtetel tegelikult võimalus ja ka kasulik uurida iGaming ettevõtete strateegiaid, eriti kui räägime tehnoloogiainvesteeringutest. Mida saab aga täpsemalt e-kaubandus õppida iGaming tehnoloogilistest lüketest ja kuidas neid rakendada e-kaubanduse valdkonda?
Kasutajakogemus kui eesmärk
Üks väga oluline osa, millega iGamingu valdkond silma paistab, on positiivse kasutajakogemuse loomine. Hasartmängutööstus on väga palju investeerinud just visuaalselt atraktiivsete ja interaktiivsete veebisaitide ja rakenduste loomisse. Need platvormid on loodud selliselt, et hoiavad inimesi pikemalt oma lehel, tagades sealjuures, et kasutajakogemus oleks positiivne läbi sujuva navigeerimise ning pilkupüüdva kontseptsiooni.
Tavapärasest kiiremad teenused
Hasartmängutööstus on loonud ka eriti kiired ja mugavad kiirkasiinod, kus ei pea pikalt veetma aega registreerimise peale, vaid saab kohe pärast sissemakse tegemist mängima hakata. Tänapäevased inimesed eelistavad mugavust, kiiret teenust ja asjade kohest kättesaadavust. Sellised funktsioonid nagu mobiili-id ja smart-id ning näotuvastus ning sõrmejäljelugeja annavad võimalused kiirelt panka sisse logida, teha sissemakse ning alustada teenuse kasutamist.
Üheks selliseks kiiresti toimivaks kasiinoks on näiteks
Pikakasino, kus on tõeliselt tähelepanu pööratud kiirele kasutajakogemusele. Sinna kasiinosse saab kiiresti sisse logida, kuna on tehnoloogia abil võimaldatud identifitseerimist panga kaudu. Sissemakse tegemine käib lihtsalt ning kohe pärast seda on võimalik mängima asuda. Pikakasino võimaldab teha ülikiireid sisse- ja väljamakseid.
Mida saab õppida e-kaubandus?
E-kaubandusettevõtted saavad võtta kasutusele sarnaseid tavasid investeerides veebilehe kujundusse, mis seab prioriteediks visuaalse kujunduse, kaasatuse ning funktsionaalsuse. Veebileht on siiski iga ettevõtte esmane online visiitkaart. Kui veebileht ei ole kasutajasõbralik, takerdub pidevalt ja peab vaeva nägema, et midagi üles leida, siis paraku muutub see kasutajate jaoks tüütuks ning nad leiavad mõne teise teenusepakkuja.
Näiteks saab kasutada interaktiivset kujundust, selgeid üleskutseid ning teha kindlaks, et veebileht oleks kiiresti laetav. See kõik aitab suuresti parandada kliendi toimetamist ja liiklemist veebilehel. Nagu hasartmängutööstuses on võimalik kliendil kiiresti vahetada panuseid ja sujuvalt vahetada mänge, peaks veebisaidid e-kaubandus valdkonnas võimaldama klientidel sirvida tooteid, lisada kaupu ostukorvi ning sooritada makseid ilma igasuguste katkestuseta.
Kuidas kasutada andmeanalüüsi?
Hasartmängude valdkond on õppinud kasutama andmeanalüüsi kasutajate käitumise prognoosimiseks, kogemuste isikupärastamiseks ja turunduskampaaniate optimeerimiseks. Iga hiireklõpsu ja liikumist veebilehel jälgitakse ning analüüsitakse põhjalikult. Selline andmete analüüsimine võimaldab teenusepakkujal personaliseeritud soovitusi ning kampaaniaid, mis aga omakorda hoiavad kasutajad pikemalt veebilehel.
E-kaubandus saab samuti teha, kui investeerivad korralikesse andmeanalüüsi vahenditesse. Klientide eelistuste, ostuharjumuste ning valupunktide mõistmine paneb arendajad positiivsesse olukorda, kus neil on võimalik luua kohandatud ostukogemusi. Näiteks isikupärastatud tootesoovitused, dünaamilised hinnakujundusmudelid ning prognoositav kulutamise eelarve on vaid mõned valdkonnad, kus tehnoloogia võib tulemuslikkust tõsta.
Kaasahaaravus mängimise näol
Hasartmängude maailm toetub suuresti mängulisusele, et hoida kasutajaid oma veebilehel. Sellised funktsioonid nagu preemiad, VIP-programm, edetabelid ja turniirid hoiavad inimesi pikemalt ja kaasatult teenusepakkuja veebilehel. Ühe näitena võib tuua, et mängijad saavad punkte või boonuseid mingite kindlate tegevuste eest, mida veebilehel teha saab. Nende punktide eest saab aga jällegi midagi lisaks. Sellega on loodud kasutajakogemus, mis pakub põnevust ning ühtlasi hoiab kasutaja tegevuses.
Ka e-kaubandusettevõtted saavad oma arendajad ette võtta ning anda neile ülesandeks luua midagi sarnast. Mitmed preemiaprogrammid, interaktiivsed kampaaniad, näiteks “kutsu sõber ostma” või “keeruta ratast” allahindluse saamiseks, julgustavad kliente rohkem veebilehel aega veetma ning tagasi pöörduma, et sooritada kordusoste. Kui arendajad ja ettevõtte turunduse eestvedajad selle kenasti läbi mõtlevad, siis võib see pikemas perspektiivis tuua suure kasu.
Mobiilipõhine disain
Suuremalt jaolt on võimalik iGaming valdkonnas külastada teenusepakkujate veebilehte ja mängida mänge mobiili vahendusel. See aga loob võimalusi klientidele, kuna saavad teenust pakkuda ka liikvel olles või kodus voodis pikutades. Arendajad on tõeliselt vaeva näinud, et muuta mängude mängimine ning meelelahutuse nautimine veelgi mugavamaks ja kättesaadavamaks. Lisaks, on
mobiilimaksed tänapäeval väga turvalised.
E-kaubanduses on äärmiselt oluline optimeerida oma veebileht mobiilisõbralikuks. Õnneks on tänapäeval arendajad teinud selle tehnoloogia kergesti kättesaadavaks võimaluseks igale veebilehe loojale. Kuna aga inimesed kasutavad internetti ning eelistavad külastada e-poode rohkem mobiilist, kuna see on mugavam, siis on äärmiselt oluline, et veebileht seda võimaldaks. Sealjuures on oluline, et oleks võimalik mitte lihtsalt tooteid vaadata, vaid ka ostuteekond lõpule viia just mobiilis.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!
Seotud lood
Eesti logistikaettevõte Via Express on enam kui 10 aastat pakkunud kaubandussektorile keskendunud lahendusi, sealhulgas transporti multitemperatuursete veokitega. Ettevõttele on omistatud kvaliteedi-, toiduohutuse- ning keskkonnajuhtimise ISO-sertifikaadid.