• ST
  • 06.03.25, 17:59

Tarbija vs kasiino: kes võidab tarbijavaidluse?

Tarbija vs kasiino: kes võidab tarbijavaidluse?
Tark tarbija teab oma õigusi ning on valmis nende eest seisma ja võitlema. Mida teha aga siis, kui probleemi tekkimisel jääb oma jõust väheks ning tarbija ja teenusepakkuja vahelised läbirääkimised tekitavad mõlema osapoole jaoks väljumatu nõiaringi? Sellisel juhul tuleb tõe ja õiguse väljaselgitamiseks võtta appi kolmas osapool.
Eestis seisab tarbijate õiguste eest 2019. aastal loodud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA), mille põhiülesanded on tururegulatsiooni, ohutusjärelevalve ja tarbijakeskkonna võimekuse tugevdamine. Kuigi TTJA kontrollib seadustest tulenevate kohustuste täitmist ka elektroonilise side, raudteetranspordi ja ehitiste valdkonnas, on tavatarbija jaoks kõige käegakatsutavam tegevusala tarbijavaidluste lahendamine.
Tarbijavaidluse komisjoni poole pöördutakse sageli e-kaubanduses levinud ebaausate võtete paljastamiseks, kuid komisjon on aidanud asjast sotti saada ka tarbijate ja online kasiinode vahelistes vaidlustes. Internetikasiinode arvustusportaal www.online-casino.ee toob välja kolm 2020. aastatel tarbijavaidluste komisjonini jõudnud olukorda ja räägib, kuidas asi lahenes.
Nõue: lepingu täitmine. Otsus: tarbija nõue kuulub rahuldamisele
2022. aasta kevadel jõudis tarbijakaitse komisjonini kaebus ühe suurema Eestis tegutseva kihlveokontori kohta. Olukord järgmine: tarbija tegi teenusepakkuja lehel 100 euro väärtuses panuse koefitsiendiga 5.5 ning oleks pidanud võitva panuse korral saama võidusummana kontole 1100 eurot.
Spordiennustus läks täppi ja kliendil oli õigus lubatud võidusummale, kuid võiduga samal päeval sooritatud väljamakse võeti kontolt tagasi ning võitnud panus tühistati. Hasartmänguteenuse osutaja kohaselt oli pakutud koefitsient nimetatud suurusega tehnilise tõrke tõttu, seega peaks tulemus kuuluma tühistamisele.
Komisjon leidis, et tarbija nõue tuleb rahuldada ning teenusepakkuja poolne põhjendus võidu väljamaksmata jätmise kohta pole pädev. Põhjendus ise, vale koefitsiendi pakkumine, on küll arusaadav, kuid ilma tõestusmaterjalita väidetava vea esinemise kohta ei näinud komisjon põhjust otsustada vaidluses kasiino kasuks. Lõppotsus – tarbija on nõue on põhjendatud ja kuulub täitmisele, kaupleja peab võidusumma kliendile täies ulatuses välja maksma.
Nõue: võimaldada väljamaksed. Otsus: jätta avaldus rahuldamata
Sama hasartmängukorraldaja on jõudnud tarbijavaidluste komisjoni ette ka teist korda. 2023. aasta detsembris arutas komisjon tarbija avaldust kasiinost väljamaksete tegemise soovi kohta, lõppeesmärgiga sulgeda oma kasutajakonto. Kuna online kasiinod peavad rangelt täitma kõigile hasartmängupakkujatele kehtestatud rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadust, keeldus portaal kohesest väljamaksete sooritamisest ning tõi kliendile põhjuseks kliendipoolse rutiinse väljamakse-eelse kontrolli läbimise kohustuse. Kaupleja ei vastanud komisjoni kokkukutsumise ajaks TTJA-poolsele järelepärimisele.
Komisjon otsustas jätta tarbija nõude rahuldamata. Esitatud tarbijapoolne avaldus näitas, et tarbija ei nõustu teenusepakkuja poolt seatud väljamaksetingimustega ning avalduses puudus ka rahaline nõue kaupleja vastu – hasartmängukorraldaja ei pidanud kliendile avalduses väljatoodud rahasummat oma taskust välja maksma. Tarbijal tuleb enda 1414,66 euro kättesaamiseks läbida rutiinne isikukontroll, teenuse osutaja ei takista kontol oleva raha väljamaksmist kuritahtlikult.
Nõue: summa tagastamine. Otsus: nõue kuulub rahuldamisele
2024. aasta oktoobris jõudis komisjonini taaskord tarbija avaldus hasartmänguportaali vastu, kuid sel korral on tegemist teise, Baltikumis tuntud tugeva brändiga kasiino-kihlveokontoriga. Tarbija avalduse kohaselt võttis tarbija vastu portaali pakutava läbimängukohustusega boonuse, täitis kohustuse täielikult, kuid väljamakse ei laekunud mitmekordsest väljamaksesoovist hoolimata kliendi pangakontole.
Tarbija saatis kasiinole nõutud pangakonto väljavõtte ning proovis mure juturoboti abil lahendada, kuid otsene inimsuhtlus käis ainult inglise keeles ning tarbija toob avalduses välja, et ei valda inglise keelt. Kokkuvõtvalt jäi tarbija kasiinokontol olnud 200 eurot kasiinosse lõksu ning konto suleti täielikult ilma raha enne välja maksmata. Hasartmänguportaal ei vastanud komisjoni arupärimisele.
Komisjon leidis avalduses esitatud ja menetluse käigus kogutud tõendite põhjal, et avaldus kuulub rahuldamisele. Kasiino poolt nõutud maksemeetodi kliendile kuulumise tõestamiseks vajalikud dokumendid said tarbija poolt esitatud, kuigi tegelikkuses ei tule 200-eurose makse töötlemisel kohustada klienti isikukontrolli ja maksemeetodi kontrolli läbima. Tarbijal on õigus lepingust taganeda ning kasiinol tuleb nõutud summa tagastada samale pangakontole, mille kaudu tegi tarbija sissemaksed.
Tarbijavaidlusest pääsemiseks tee teadlik valik
Hasartmängimiseks ja spordipanuste tegemiseks tasub valida portaal, kus ei tule probleemide tekkimisel võtta appi kristallkuul ega kolmandad osapooled. Klientide kaebused jõuavad TTJA komisjonini tegelikult haruharva, kuna kohalike netikasiinode klienditoemeeskonnad suudavad probleeme reeglina lahendada nii, et kõrgemaid jõude pole vaja asjasse segada.
Kasiino valimisel tuleks veenduda, et portaali operaatoril on olemas Eestis kehtiv tegevusluba, sest TTJA tuleb sulle appi ainult siis, kui oled Eestis lubatud online kasiino klient. Ainult välismaise tegevusloaga hasartmänguportaali kasutamisel arvesta asjaoluga, et vaidluste tekkimisel ei saa tarbija kodumaiselt komisjonilt abi ning peab lahenduse leidmiseks pöörduma litsentsi väljastanud riigi õigusorganite poole.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele