• 29.04.08, 14:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bränditurundaja: masendus paneb kõhtu orjama

TNS Emori bränditurunduse osakonna juhataja Aivar Voog ütles toiduliidu aastakonverentsil, et tarbimine võib väheneda, aga see ei tähenda, et tarbija ostab vähem, eriti toidukaupa.
"Ta ostab odavamat, kuid suuremas koguses," rääkis Voog.
Ebakindluse suurenemine tuleviku suhtes muudab tarbijad hinnatundlikumaks. Kui kallimate toodete müük ajutiselt väheneb, siis eelnevate aastate kogemus on näidanud, et toidukaupade tarbimise osakaal tarbijate ostukorvis võib majanduslanguse aegu oluliselt suureneda, kuna stress suurendab söögiisu.
"Ärevad ajad suurendavad eelkõige soodusmüügitundlikkust ja püüdu olla hinnateadlik," lisas Voog.
Praegu hindavad inimesed Eesti majanduse toimetulekut kriitiliselt, aga isikliku toimetuleku osas pole optimism veel kadunud. Neid, kes arvavad, et nende perel läheb majanduslikult paremaks, on enam-vähem sama palju kui aasta eest.
Samas on väärtustrendide kandepinnas toimunud viimase kahe aasta jooksul tähelepanuväärsed muutused. Inimesed hindavad varasemast rohkem korda ja võimu. "Tahetakse püsivaid liidreid," kommenteeris Voog.
Vähenenud on altruism, sotsiaalne osalus, keskkonnast hoolimine, terviseteadlikkus ja enda eest hoolitsemine.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele