Eesti-Hiina mereveokokkulepe sõlmimisel
ütles Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan, et Tallinna sadam saaks
majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav
olema.
Täna allkirjastasid majandusminister Juhan Parts ning Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuan Eesti-Hiina mereveokokkulepe. Lepe võimaldab Eesti sadamatel koostööd eelkõige konteinervedude vallas, pakkudes võimalusi siinsetele logistika- ja transpordiettevõtetele.
“Mereveolepe võtab maha takistused mõlema riigi kaubavahetuse arendamisel ja loob võimaluse merendus- ja transpordiettevõtetele otsekontaktideks ja edasiseks kaubanduskoostööks,” kommenteeris Parts lepingut.
Parts ütles, et lepet on rohkem kui üks aasta ettevalmistatud. "Lepe on oluline Eesti – Hiina kaubandussuhete arendamise kontekstis laiemalt."
Minister tõdes, et pooled näevad võimalust ka lennundusalaseks koostööks. „Lennundusalasel koostööl on suur potentsiaal,“ lisas Parts.
Hiina transpordi aseminister Xu Zuyuani tõdes, et Eesti ja Hiina mereveolepe on nende jaoks 69-s taoline leping. “Lepe arendab meie koostööd merenduselt kaubandusele. Eesti mängib olulist rolli kogu piirkonna arengus ning transpordi areng on siin väga oluline,” ütles Zuyuan.
Zuyuani rõhutas, et Tallinna sadamal on geograafilised eelised ning ta on kindel, et see saab olema edukas.
“Tallinna sadama funktsioneerimise jaoks on vaja arengut ja aega ning selle juures on lisaks koordineerimise küsimused olulised. Et sadam saaks majanduslikus osas olulist rolli mängida, peaks kogu logistikasüsteem väga odav olema," märkis ta.
Lepe tagab lepingupoolte lipu all sõitvate laevade võrdse kohtlemise mõlema riigi sadamates ja lihtsustades lepingupoolte lipu all sõitvate laevade laevapere liikmete sisenemist teise lepingupoole territooriumile.
Kahepoolse lepinguga reguleeritakse koostööd merendusvõimude vahel, meremeeste dokumentide tunnustamist ning nende maale tuleku ja maal viibimisega seonduvat, samuti merepääste ja maksuküsimusi.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.