• 23.01.09, 13:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selver: Emori uuring on meelevaldne

Emori igapäevakaupade hinnaseire uuringus kõige kallimaks ostukohaks osutunud Selveri hinnangul on uuringus kasutatud hinnad mitme toote puhul omavahel võrreldamatud ning uuringus kasutatud kaubavalik põhjendamatu.
Selveris on toidukorv keskmisest 9 protsenti kallim ning Säästumarketis ja Prismas keskmisest 4 protsenti odavam, selgus TNS Emori tehtud uuringust.
„On väga meelevaldne valida suvalisi tooteid hinnauuringusse – see ei peegelda mingil moel kaupluse tegelikku hinnataset,“ teatas A-Selver ASi ostu- ja tootmisdirektor Andres Heinver. „Üleeile avaldatud hinnauuringus on kasutatud eksitavaid ning omavahel võrreldamatuid andmeid. Kaupluste tegeliku hinnataseme määrab lisaks „uuringutoodetele” sooduspakkumiste ja omatoodete (private label) olemasolu.“
Teeme ka ise regulaarseid hinnauuringuid ja -võrdlusi ning meie andmeil on tulemused teistsugused – mitme toote puhul ei vasta uuringus kasutatud hinnad tegelikele igapäevastele hindadele kauplustes. Mõne toote puhul on kasutatud ka võrreldamatut taktikat: näiteks on võrdluses toodud õlle hinna puhul seatud Selver ebaõiglasesse olukorda, kasutades teiste kaupluste ostukorvis õllepudelite 4-pakke, Selveri puhul aga eraldi 4 pudeli hinda,“ lausus Andres Heinver.
Andres Heinveri sõnul on paljudes hinnauuringutes alati kindlad ühed ja samad tooted ning nende hinnad on tehtud teadlikult madalaks, kuid nende müügist saamata jäänud tulu teenitakse teiste toodete müügist.
Jaanuaris tegi TNS Emor läbi igapäevakaupade hinnaseire viie suurema jaeketi Tallinna kauplustes. Hinnad fikseeriti 14. jaanuaril järgmistes Tallinna kauplustes: Lõunakeskuse Säästumarket, Mustamäe tee Maxima, Mustamäe Prisma, Mustakivi Rimi, Pirita Selver.
Uuringusse kaasati tuntud kaubamärkide tooted ja soodsaimad tooted kokku 33 tooterühmast. Et võrrelda viie kaupluse hinnataset, koostati pere ühe kuu ostukorv, kus tugineti statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori viimase hinnaseire andmetele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.01.25, 13:14
Coca-Cola HBC majanduslik jalajälg Eestis
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest jätkusuutlikkuse aruandest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele