Ükskõik kui ahvatlev võib headel aegadel
näida keskendumine ühele kindlale turule või tootele, aitab rasketel
aegadel mitmekülgsus, sõnas ASi Liviko juhatuse esimees Janek
Kalvi.
"Konservatiivsus tulevikuprognoosides ei tee paha ka headel aegadel – alati peaks varuks olema "plaan B" puhuks kui kõik ei lähe nii hästi kui peaks," rääkis Kalvi kriisi õppetundidest.
"Ükskõik kui ahvatlev võib headel aegadel näida keskendumine ühele kindlale turule, tootegrupile või tarbijasegmendile, aitab siiski rasketel aegadel ettevõttel paremini toime tulla just võimekus areneda mitmekülgselt ning töötada tugevalt nö mitmel rindel," sõnas Kalvi.
Ta tõi näite olukorrast, kus siseturg kiirelt kahaneb, võib tänu kasvavale ekspordile ettevõtte tootlikkus siiski paraneda. "Erinevates tootegruppides tegutsemine võib heal ajal näida ebaefektiivse tegevusena, raskel ajal aga võib just nimelt see aidata ettevõttel jalul püsida."
"Samas loodan, et ka riik õpib käimasolevast kriisist. Ekspordile tuleb - maksku, mis maksab - riigi poolt õlg alla panna! Kuivõrd riigi terviklik kriisist väljumine saab rajaneda vaid ettevõtlusel, siis pean väga oluliseks, et riik jätkaks eriti rasketel aegadel ettevõtlust soodustava majanduse kursil," ütles Kalvi.
Kalvi rääkis, et parematel aegadel plaanib ta kriisis õpitust rakendada nii mõndagi. "Liviko jätkab hästi tasakaalustatud ja mitmekülgset arengut koduturul, kus töötame laia tooteportfelliga, suunates oma tegevuse erinevatele kliendi- ja tarbijagruppidele. Kindlasti jääb Liviko kõrgelt väärtustama eksporti ning tootearendust, mis ka selles kriisis on meid palju aidanud."
Majanduslanguses pidas ta aga ootamatuks kriisi ülikiiret eskaleerumist ning näiteks tööjõuturu diameetrilist muutumist kõigest mõne kuuga.
Seotud lood
Coca-Cola HBC Eesti AS tegevus lõi Eesti riigi majandusele 2023. aastal ligikaudu 25 miljonit eurot lisandväärtust, selgub ettevõtte hiljutisest
jätkusuutlikkuse aruandest.