• 20.08.10, 18:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teder: kaubanduskeskus maksis 150 mln dollarit

Kinnisvaraärimehe Hillar Tederi sõnul maksis augusti lõpus avatava Dneprovskaja Pristani esimese etapi arendus 150 miljonit dollarit. 2012. aastal valmiva teise etapi arenduse maksumus küünib 60 miljoni dollari kanti.
Pristanil on praegu 170 rentnikku, viimased pinnad antakse rendile novembri keskel. Teder ütles Äripäevale, et teoorias peaks uuest kaubanduskeskusest olema avamise ajaks 10-15% veel rendile andmata, siis saaks nende eest head hinda.
Pristani 1. ja 2. korrusel on vaba veel neli kaubanduspinda. Kolmanda ehk meelelahutuskorrusega on seis lahtisem, sest arendajad ja kaubanduskeskuse potentsiaalsed ostjad on rentnike osas eri meelt.
Venemaal ja Ukrainas peab meelelahutusele kuuluma 20% kaubanduskeskusest. Kui Eestis Solarise kõrval meelelahutusega kaubanduskeskusi pole, siis Leedu kaubanduskeskused on samuti läinud meelelahutuse teed. Samas ei meeldi see Lääne-Euroopa investoritele ehk pensionifondidele, kes maksavad kaubanduskeskuse kinnisvara ostes vaid väljarenditud kaubanduspindade pealt.
Teder selgitas, et tavaliseks taksiks on 10-12kordne aastarent, kuid meelelahutusele antud ruutmeetrite eest pensionifondid seda ei maksa, kuna peavad meelelahutusäri liialt heitlikuks.
Tederile meeldib aga, et Pristani meelelahutuskorruse raamatu- ja mänguasjapood oleks ruutmeetritelt vägevad, kumbki nii 2000 ruutmeetrit, ehkki need kauplused ei suuda selle eest kallist renti maksta.
"Raske öelda, kas see on vale või õige, aga võib-olla on see uus mood, mis (Euroopasse - toim) ringiga tagasi tuleb," kommenteeris Teder meelelahutust kaubanduskeskustes ning pensionifondide suhtumist.
Teder ütles, et ei tea Ukraina kaubanduse hetkeseisu, kas käive väheneb, seisab paigal või juba tõuseb vaikselt, kuid huvi uute kaupluste avamise vastu rentnikel on. Ta lisas, et kui Metro grupp avas Odessas selle aasta alguses esimese Real brändi marketi ja peatas seejärel ülejäänud arendused Venemaal ja Ukrainas, siis juulikuus võeti vastu otsus arenduste taaskäivitamise kohta.
Erinevalt varasemast, kus arendajad püüdsid üksteise võidu ehitada kaubanduskeskusi kõigisse rohkem kui 500 000 elanikuga linnadesse,  arendatakse praegu uusi kaubanduskeskusi vaid miljonilinnades, märkis Teder.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele