• 18.04.11, 13:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani kaup muutub defitsiidiks

Jaapani maavärina tagajärjed jõuavad nüüd ka Euroopa tarbijani, kirjutab Financial Times Deutschland. Eriti märgatav on see fotoaparaatide, mobiiltelefonide ja laptoppide puhul.
Ka näiteks plasmaekraaniga telerite nagu teistegi toodete juures, millle komponendid tulevad Jaapanist või mida seal toodetakse, on aprilli lõpust oodata poodides tühjemaid riiuleid. Sellise tulemuseni jõudis FTD tootjaid ja edasimüüjaid küsitledes.
Jaapani autode ostjad peavad leppima pikkade ooteaegadega, probleeme on ka Canoni ja Sony elektroonikatoodetega.
Arvatakse, et konkurendid võivad teatud toodete puudujääki kasutada kõrgemate hindade pealesurumiseks.
Maavärin ja tsunami purustasid Jaapani põhjaosas palju vabrikuid, mis tootsid osi tehastele üle maailma. Lisaks maadleb Jaapani tööstus endiselt pidevate voolukatkestustega. Kuna seni suutsid nii tootjad kui ka paljud müüjad auke tootmises kompenseerida laovarudega, olid mõjud Euroopa tarbijale veel tundmatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.01.25, 15:15
LHV: e-poe müügikanali tähtsust ei saa enam eirata
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele