Rootsi tarbija ostuind hakkab raugema, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri tänases esikaane loos – mitmes müügivaldkonnas on käibed vähenemas.
„On tekkinud kartused, et kõrgemad intressimäärad ja energiakulutuste kasv avaldab majapidamistele mõju. Siit ja sealt on signaale, et tarbijad on muutunud ettevaatlikumaks,“ ütles Rootsi kaupmehi ühendava organisatsiooni Svensk Handel asejuht Yvonne Ingman.
Seda näitab ka organisatsiooni baromeeter, mis mõõdab kaupmeeste ootusi. Kui aprillis uskus 54% kaupmeestest, et kestvuskaupade müük lähemal kolmel kuul kasvab, siis mais oli nende hulk kahanenud 33%-le.
Üks olulisemaid põhjusi, mis ostuhuvi vähendab, on intressimäärade tõus ning rootslaste seas levinud ujuva intressiga eluasemelaenud. Samuti mõjutavad tarbimist kõrged energiahinnad ja heitlik börs.
Kui tarbimine tõepoolest oluliselt väheneb, oleks sellel tuntav mõju ka Rootsi majanduskasvule. „Eratarbimise osakaal on veidi väiksem kui ekspordil, kuid mõlemad moodustavad pea poole SKPst,“ ütles Rootsi konjunktuuriinstituudi analüütik Klas-Göran Warginger.
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
5
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele