• 20.06.11, 16:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootsi tarbija hakkab väsima

Rootsi tarbija ostuind hakkab raugema, kirjutab Rootsi majandusleht Dagens Industri tänases esikaane loos – mitmes müügivaldkonnas on käibed vähenemas.
„On tekkinud kartused, et kõrgemad intressimäärad ja energiakulutuste kasv avaldab majapidamistele mõju. Siit ja sealt on signaale, et tarbijad on muutunud ettevaatlikumaks,“ ütles Rootsi kaupmehi ühendava organisatsiooni Svensk Handel asejuht Yvonne Ingman.
Seda näitab ka organisatsiooni baromeeter, mis mõõdab kaupmeeste ootusi. Kui aprillis uskus 54% kaupmeestest, et kestvuskaupade müük lähemal kolmel kuul kasvab, siis mais oli nende hulk kahanenud 33%-le.
Üks olulisemaid põhjusi, mis ostuhuvi vähendab, on intressimäärade tõus ning rootslaste seas levinud ujuva intressiga eluasemelaenud. Samuti mõjutavad tarbimist kõrged energiahinnad ja heitlik börs.
Kui tarbimine tõepoolest oluliselt väheneb, oleks sellel tuntav mõju ka Rootsi majanduskasvule. „Eratarbimise osakaal on veidi väiksem kui ekspordil, kuid mõlemad moodustavad pea poole SKPst,“ ütles Rootsi konjunktuuriinstituudi analüütik Klas-Göran Warginger.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.10.24, 09:50
Partner Kuukaardi makselahendused koguvad järjest suuremat populaarsust. Loe, mis need on!
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele