Jaapanis Tokyos toimub märtsi keskel mainekas toidu- ja joogimess Foodex, kus eksponeerivad oma tooteid koguni 11 Eesti ettevõtet.

- Kaido Höövelson ehk Baruto oma firma toodanguga. Foto: Andres Haabu
Tänavu juba 50. korda toimuvat Foodexi peetakse toidutööstuse väravaks Aasiasse, eelkõige Jaapanisse. Sealsel Eesti ühisstendil osaleb EISi kaasabil juba turule murdnud kui ka alles läbilööki otsivaid ettevõtteid. Tooteid, mida tutvustatakse, on seejuures väga erinevaid: alustades Eesti sumomaadleja Baruto pildiga Põhjala laagriõllest, lõpetades Hiiumaa astelpajumarjade, hinnatud Junimperiumi džinni või DNA-testitud Artisan Honey meega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Statistikaameti andmetel vähenes kaupade eksport 2024. aastal eelneva aastaga võrreldes 4% ja import 2%. Kaupadest eksporditi möödunud aastal kõige rohkem elektriseadmeid, kõige rohkem imporditi aga transpordivahendeid.
Eelmise aasta novembris kasvas kaupade eksport aastaga 3%, import jäi samale tasemele, teatas statistikaamet.
Milliseid väljakutseid ja võimalusi pakuvad ekspordiks Jaapan ja Ameerika Ühendriigid? Oma kogemuslugusid jagavad Siim Nellis Huumist ning Vallo Visnapuu ja Raavo Kullamaa Dipperfoxist.
Vahuveini ja alkoholivabade jookide tootja OÜ City Cider on sisenemas Lõuna-Korea turule, kus elab 51 miljonit inimest, lisaks on sihikul Jaapan.
Elektroonilised hinnasildid ei muuda mugavamaks, turvalisemaks ja kiiremaks mitte üksnes kaupluste tööd, vaid hõlbustavad tegemisi logistikasektoris ja mitmetes teistes majandusharudes. Võimalus, et siltidele kuvatav info on samal ajal ühtne kõikjal, kus just hetkel vajadus ja soov on, lubab personalil pühenduda teistele olulistele protsessidele ning seeläbi firma edule ja arendamisele.