Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2011. aasta oktoobris eelmise aasta oktoobriga võrreldes püsivhindades 5%, teatas statistikaamet.
Alates veebruarist on jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga näidanud stabiilset kasvu.
Oktoobris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 337 miljonit eurot. Kaupade jaemüügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 2010. aasta oktoobriga võrreldes 8%. Müük suurenes enamikul tegevusaladel, vaid apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes oli jaemüük väiksem kui eelmise aasta oktoobris. Nende tegevusalade puhul oli languse üks põhjus eelmise aasta kõrgem võrdlusbaas. Oktoobris suurenes jaemüük enim majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali kauplustes, kus müük kasvas aastases võrdluses 14%. Hästi läks ka spetsialiseerimata tööstuskaupade kauplustel ning muudel spetsialiseeritud kauplustel, kus jaemüük suurenes 2010. aasta oktoobriga võrreldes vastavalt 11% ja 10%.
Jaemüük toidukaupade kauplustes suurenes eelmise aasta oktoobriga võrreldes 2%. Kasvu peamine mõjutaja oli toidukaupade hinnatõusu aeglustumine. Kui juunis oli toidukaupade aastane hinnatõus 11,5%, juulis ja augustis kummaski 10,8% ning septembris 9,3%, siis oktoobris oli aastane hinnatõus 6%.
Võrreldes eelmise kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 4%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal jäi aga müük eelmise kuuga võrreldes samale tasemele. 2011. aasta kümne kuuga (jaanuar–oktoober) suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 4%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli oktoobris 414 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 81%. 2010. aasta oktoobriga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 10%, eelmise kuuga võrreldes 2%.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
5
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele