Kaubandus.ee lugejad palusid uurida kaubanduse rendipindade teemat.
Kaubandus.ee toimetajal meenus seepeale eelmise aasta Äripäeva rikaste topi võitja Hillar Tederi ettekanne konverentsil Äriplaan 2012, kus ta rääkis, et Eesti on Euroopas viiendal kohal näitaja osas, mis näitab, kui palju on Euroopa riikides 1000 inimese kohta kaubanduspinda (m2). Eestis on umbkaudu 330 ruutmeetrit kaubanduspinda 1000 elaniku kohta. Samas aga on Eestis väga madal ostujõud ja see ei kata ära paljudelt kauplustelt küsitavat liiga kõrget rendihinda.
Tederi toodud tabelis on esikohal Norra, kus on 1000 inimese kohta 500 m2 kaubanduspinda, teine on Rootsi, kus on veidi alla 400 m2 1000 inimese kohta ja kolmandal kohal on Iirima umbes 360 m2. Eesti näitaja on umbes 330 ruutmeetrit 1000 elaniku kohta.
Ka kaubandus.ee
lugeja kurtis kommentaarides, et kaubanduspindade rendileandjad on nöörijad. "Kas oleks aeg natuke seda poolt ka rahvale selgitada, et Tallinna kesklinna rent on kõrgem kui näiteks Helsingi kesklinnas," kurtis ta.
Tederi täispikka ettekannet konverentsil 2012 saab lugeda
SIINSeotud lood
Jaekaupluste juhtidele kaubanduskeskustes nõustamisteenust pakkuva Türgis tegutseva TDG Global Retail direktor Tony de Graafi ettekandest selgus, et Ankara elanikel on suurem ostujõud kui tallinlastel.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.