• 08.06.12, 11:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlaste panus Eesti jaekaubandusse miljard eurot

The Baltic Guide andmetel võib soomlaste panus Eesti jaekaubandusse olla märgatavalt suurem seni välja öeldud ametlikest numbritest.
Soome statistikakeskuse andmetel tegid soomlased Eestisse mullu 2,3 miljonit reisi, maale tuldi 2,2 miljonit korda. Vahe on seotud kruiisiturismiga, mille jooksul laevast ei väljutagi.
Antud numbrid langvad kokku juba varem avaldatud Eesti Panga andmetega, mis põhinevad mobiiltelefonide liikumisel. Üldiste arvestuste kohaselt veedavad soomlased Eestis kokku 5,5 miljonit päeva aastas.
Soome statistikakeskuse andmetel kulutasid soomlased 2011. aastal Eestis ligikaudu 0,5 miljardit eurot (võrdluseks - Hispaanias 0,4 miljardit eurot). Mitmesuguste Eestis läbiviidud küsitluste ja arvutuste põhjal kulutasid soomlased The Baltic Guide andmetel päevas keskeltläbi 150-200 eurot.
Korrutades antud summa Eestis veedetud päevade arvuga, saame soomlaste kulutusteks Statistikakeskuse arvudega võrreldes aga kaks korda suurema tulemuse ehk umbes miljard eurot.
See teeks veerandi  Eesti jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüügist 2011. aastal. Või kuueteistkümnendiku Eesti mullusest SKPst.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele