Nielsen Shopper Trens 2012 EE uuringust selgub, et 79% inimestest on hakanud oma oste planeerima.
Maxima brändi- ja kommunikatsiooniosakonna direktor Ty Lehtmäe tutvustas turunduskonverentsil Wazzap? Nielsen Shopper Trends 2012 EE uuringu tulemusi, kus selgus, et 79% inimestest on hakanud oma oste planeerima, kuid reaalselt poes läheb ostukorvi ka palju muudki.
Nielseni uuringu põhjal teavad 52% inimestest vähem hindu peast, kuid tajuvad toodete kallinemist. Kõige vähem hinnamuutusi märkavad hüpermarketite kliendid. Lisaks sellele ostetakse ka vähem kampaaniakaupu, kuid 29% vastajatest ostavad kampaaniakaupu sellisel juhul kui tegemist on tuntud brändiga. Kaupluste omabrände on hakanud ostma 21% vastajatest.
Klientide lojaalsus on erinevate toidupoe jaekettide suhtes suhteliselt madal. Tavaliselt külastab klient 3-4 erinevat toidukauplust iga nädal. Peamine argument ostukoha valikul on kaupluse hea asukoht, piisavalt lai kaubavalik ning kvaliteedi ja hinna suhe. Kliendid eelistavad kõige enam oste sooritada supermarketist, sest sealt leiab kõike parasjagu.