2012. aastal kasvas Maxima käive Eestis võrreldes 2011. aastaga 15,4 protsenti 336 miljoni euroni. Jaekett avas seitse uut kauplust ja lõi ligi 700 uut töökohta.
MAXIMA Eesti juhatuse esimehe Vaidotas Pacesa sõnul on konkurents Eesti jaeturul äärmiselt tihe, karmistudes lähiaastatel veelgi ning oma turuosa hoidmiseks tuleb kõigil turuosalistel tõsiselt pingutada. “Maximal on aidanud positsioone tugevdada soodne hinnapoliitika ja investeeringud kvaliteeti ning avaramatesse kauplustesse,” rääkis Pacesa. “Suur osa käibekasvust tuli uute kaupluste avamisest, ning suurimaks kordaminekuks oli Tallinna ja Maardu kolme supermarketi avamist."
Maxima avalike suhete juhi Erkki Erilaiu sõnul ei soovi nad enne auditeerimist avaldada, kas ettevõte on kasumis või kahjumis ning ütles, et need numbrid on käibega võrreldes väga väikesed. "Eelmisel aastal avatud kauplused tegutsevad kasumlikult, kui hetkel sinna tehtud investeeringud ei ole ennast veel ära tausnud," kommenteeris Erilaid.
Pacesa hinnangul jätkub jaeturul tänavu stabiilne, kuid tagasihoidlik kasv, sest tarbimisaktiivsust pärsib kodukulude kiire kallinemine. “Tarbijate jaoks on endiselt väga olulised hinnakampaaniad,” ütles Pacesa. “Eelistatakse laia kaubavalikuga kauplusi, kus on müügil palju värskeid ja tervislikke tooteid.”
Maxima plaanib tänavu laiendada Tallinna kitsaks jäänud kauplusi ning avada veebruaris uus kondiitri- ja kulinaariatsehh.
Balti riikides, Bulgaarias ja Poolas kasvas MAXIMA Grupi konsolideeritud käive 5,8% võrra, ulatudes 2,38 miljardi euroni. MAXIMA Leedu käive kasvas 3,6 protsenti 1,32 miljardi euroni, MAXIMA Läti käive kasvas 11,5 protsenti 633 miljoni euroni ja MAXIMA
Jaekaubanduskontserni kuulub 500 kaubanduskeskust, millest 70 asub Eestis.
Seotud lood
Aprilli lõpus alustasid Valga, Tartu, Võru, Pärnu ja Narva Maxima kaubanduskeskustes tööd lihatöötlemistsehhid, kuhu investeeriti üle 90 000 euro ja loodi 30 uut töökohta.
Online-intervjuus selgus, et Maxima Eesti tegevjuht Vaidotas Pacesa sõnul haarab ettevõte lähiaastail jaekaubanduse turul liidri positsiooni.
Prisma Peremarketi käive oli eelmisel aastal 178 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes pea 20% võrra. Tänavu plaanib ettevõte teenida 200 miljonit eurot käivet.
Maxima kaupluste käive kasvas vabariigi aastapäeva ostudega seonduvalt 19% võrreldes möödunud aasta sama ajaga, enimmüüdud tooteks oli sea välisfilee ja erinevad puuviljad.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.