Baltimaade pagaritoodete müük näitas mullu jõudsat kasumi tõusu, kuid tiheda konkurentsi ja suure hulga erinevate leiva- ja saiatoodete tõttu pakub tänane olukord Fazerile tõsiseid väljakutseid, teatas ettevõte.
Vaatamata sellele on Fazer oma turupositsiooni ka Baltimaades kinnitamas. Kuigi Eestis on värske leiva ja saia turuosa pisut vähenenud ning Eesti pagaritoodete turul hoiab Fazer kolmandat positsiooni, on ettevõte maiustuste müügi osas Eestis teisel kohal. Nii Lätis kui Leedus on Fazer suuruselt teine leiva- ja saiatootja. Fazer Eesti käive 2012. aastal oli 21,6 miljonit eurot ning töötajate arv oli 290. 2013. aasta põhieesmärkideks Eestis on ettevõtte positsioonide tugevdamine kõikides tootegruppides ning stabiilse kasvu saavutamine.
Üldiselt oli 2012. aasta Fazer Grupi jaoks edukas - kontserni müügitulu kasvas 6,4 protsenti ja ärikasum 68,6 miljonit eurot.
Fazer kindlustas positsiooni oma põhiturgudel ning suurendas seda teistelgi riskantsetel ja keerulistel turgudel. Näiteks kasvas kogu müügitulu nii Rootsis kui Venemaal ning Soomes olid kõige paremad majandustulemused pagaritoodetel. Ka Baltimaade majandustulemused paranesid, kuid tiheda konkurentsi tõttu on olukord tootjaile keeruline.
Fazer Grupi tegevjuhi Karsten Slotte sõnul pakkus möödunud aasta ettevõttele äärmiselt suuri väljakutseid, ent oli kokkuvõttes vämga edukas. Osana ettevõtte uuest strateegiast loodi mullu ka kaubamärk Fazer Brands, mis ühendab endas Fazer Grupi pagari- ja kondiitriärisid ning uusi kohvikuid ja kauplusi. Fazer Brand’i äride kontseptsiooniks on omatoodete tootmine ja müük.
Karsten Slotte sõnul sihitakse Fazer Brand’i kaubamärgiga uusi rahvusvahelisi turge.
Seotud lood
Kuna Selver võttis oma kauplustes Fazerilt küpsetuspunktid üle, siis vähenes ettevõtte küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive kolmendiku võrra.
Uut juhti otsiva ASi Fazer Eesti viimaste aastate tulemused pole kuigi head, ent uue strateegia abil loodetakse majandusseisu parandada.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.