Uut juhti otsiva ASi Fazer Eesti viimaste aastate tulemused pole kuigi head, ent uue strateegia abil loodetakse majandusseisu parandada.
Alates 2009. aastast on vähenenud Fazer Eesti ärikasum. 2010. aastal jäädi ligikaudu 168 000 euroga ärikahjumisse, mis kasvas veelgi möödunud aastal – 367 000 euroni. Ettevõtte käive on viimased kaks aastat tagasihoidlikult kasvanud, jäädes mullu 22,8 miljoni euro juurde. Sellest hoolimata on Fazer Bakeries & Confectionery äriüksuse tegevjuht Gunita Kiesnere kindel, et Fazer Eesti jõuab uuesti kasumisse.
Järgneb intervjuu Fazer Eesti juhi kohusetäitja Gunita Kiesnerega.
Räägitakse, et Fazer Eestil ei lähe väga hästi. Kuidas on teil majanduslikult läinud?
Konkurents Eesti leiva-saia turul on väga tihe ning loomulikult mõjutab see meie kasumlikkust. Meie uued tooted on äärmiselt edukad ning me jätkame uute maitsete ja ideede pakkumist. Fazer on jõudnud väga heade tulemusteni, oodatust paremini läheb maiustuste turul, kus Fazer hoiab Eestis kindlalt 2. kohta. Parimad tulemused on šokolaadi- ja kummikommivalikus, kus Fazeri Angry Birds on parim müügiartikkel.
Kui me räägime tulevikust, siis Eesti jääb Fazeri koduturuks. Ma nõustun Fazer Grupi juhtkonnaga, kes on kindel, et meie uus pagaritoodete ja maiustuste strateegia võimaldab Fazeril saavutada tulusa kasvu.
Te olete olnud paar viimast aastat kahjumis. Kas sel aastal läheb paremini?
Meil on olnud raskusi nagu paljudel teistelgi ettevõtetel möödunud aastal, majanduslangus tabas meid kõiki. Uue strateegia ja muudatuste taustal usun kindlalt, et sel ja järgmisel aastal on näha arengut. Mis puudutab selle aasta käivet, siis me oleme maiustuste osas plaanist ees, kuid pisut maas pagaritoodetes. Meie ettevõte on 2012. aastal tulutoov ning me oleme teinud arvestava arengu võrreldes eelmise aastaga.
Veel üks aspekt, millega peame arvestama, et on väga raske olla leiva-saia turul suuruselt kolmas. Käive vajab taibukaid otsuseid ja pikaajalist pühendumist, areng ja muutused toimuvad sammhaaval, nagu me nägime 2011. ja 2012. aasta võrdluses.
Kas vastab tõele, et olete välja vahetanud müügimeeskonna?
Ei, see ei ole tõsi. Me oleme teinud muudatusi rollides ja kohustustes, mis toetavad meie uut strateegiat. Uue strateegia raames muudame oma organisatsiooni ja mitte ainult Eestis. Tegelikult, Fazeri uus strateegia ei ole ainult äriplaan, vaid puudutab väga palju tööviiside muutmist.
Muutused on loomulikud, et ettevõtted kasvaksid ja oleksid konkurentsivõimelised.
Kas te olete vähendanud töötajate arvu või on teil selliseid plaane?
Ei, me ei ole töötajate arvu vähendanud ega kavatse seda ka teha. Fazeril on tugevad eeldused Eestis kasvamiseks, mis kindlasti ei tule töötajate vähendamise arvelt.
Millised plaanid on teil lähitulevikuks?
Eesti juhtimismeeskond on just lõpetanud töö järgmise aasta äriplaaniga ning meid ootab ees innustav aasta.
Millal loodate leida Fazer Eestile uue juhi? Kas selleks korraldatakse konkurss?
Nagu me teame, ei ole tegevjuhi asendamine nädalate küsimus, kuid ma olen kindel, et leidub inimesi, kes on professionaalid heade juhtimis- ja ärioskustega. Me tegutseme uue juhi leidmise nimel ning meie esimene samm on hinnata sisemisi ressursse.
Seotud lood
Viimastel aastatel on leiva-saia turg Eestis olnud mahtudelt languses, kuid rahaliselt stabiilne, ütles Leiburi juht Asso Lankots.
Fazer Eesti ASi juhina tänavu oktoobris tööd alustanud Helle Kirs-Toiger on otsustanud ettevõttest lahkuda alates 26. novembrist.
Fazer Eesti tegevjuhi kohusetäitjaks saab 17. detsembrist ettevõtte senine turundusjuht Riina Aamisepp, teatas ettevõte.
Baltimaade pagaritoodete müük näitas mullu jõudsat kasumi tõusu, kuid tiheda konkurentsi ja suure hulga erinevate leiva- ja saiatoodete tõttu pakub tänane olukord Fazerile tõsiseid väljakutseid, teatas ettevõte.