Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2013. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 2%, teatas statistikaamet.
2012. aasta viimasel kolmel kuul suurenes jaemüük võrreldes eelmise aasta sama kuuga stabiilselt 4–5%. Tänavu jaanuaris stabiilne 4%-line kasv jätkus, veebruaris aga kasv aeglustus.
2013. aasta veebruaris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 317,9 miljonit eurot, seega jäi veebruaris kauplustesse 247 eurot elaniku kohta. Jaemüük tööstuskaupade kauplustes suurenes 2012. aasta veebruariga võrreldes 8%. Müük suurenes kõigil tegevusaladel.
Suurim kasv oli kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük tõusis aastaga üle poole (64%). Samas selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike — tänavu veebruaris oli see 1,9%.
Keskmisest enam suurenes veebruaris jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 11%), posti või interneti teel (kasv 8%), apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 6%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 5%) ning tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 4%).
Toidukaupade kaupluste jaemüük, mis jaanuaris mõnevõrra aeglustus, pöördus veebruaris langusesse ning vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2%. Nende kaupluste jaemüügi langusele avaldasid mõju eelmise aasta veebruari kõrge võrdlusbaas ning toidukaupade hinnatõusu kiirenemine. Kui eelmise aasta veebruaris oli toidukaupade aastane hinnatõus 2,9%, siis tänavu veebruaris 6%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes veebruaris jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 7%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 2%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli veebruaris 381 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 83%. 2012. aasta veebruariga võrreldes vähenes müügitulu jooksevhindades 2%, eelmise kuuga võrreldes 6%.
Seotud lood
Comarket suutis säilitada müügimahtude kasvu vaatamata jaemüügi üldisele langusele, kinnitas kauplusi haldava ASi ABC Supermarkets juhatuse liige Ain Taube.
Üks oluline muudatus, mida on tarbija käitumises viimastel kuudel märgata, on muutus poekülastuse harjumustes, ütles ASi Prisma Peremarket turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
Nii nagu ka eelmisel aastal oli Bauhofi kasv üle jaekaubanduse üldise kasvu, on ka see aasta hästi alanud, tunnistas ASi Bauhof Group turundusdirektor Britte Maidra.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.