Üks oluline muudatus, mida on tarbija käitumises viimastel kuudel märgata, on muutus poekülastuse harjumustes, ütles ASi Prisma Peremarket turundus- ja kommunikatsioonidirektor Kadri Lainas.
„Tundub, et inimesed käivad varasemast vähem poes, kuid see-eest ostetakse korraga märksa enam kaupa kui varem,“ lisas ta.
Lainase andmeil suurenes Prisma kaupluste märtsi müük võrreldes eelmise aastaga 11 protsendi võrra. ”Kõige suurema kasvuga oli meil märtsis toidukaupade, aiandus- ja remondikaupade, kodukaupade ning spordikaupade müük,“ täpsustas ta.
Lainase kinnitusel vaatavad nad lähitulevikku optimistlikult. „Arvestades, et ükskord peaks ka kevad saabuma ning sellega seoses vähenema elektri- ning küttearved, oleme igati optimistlikult meelestatud,“ sõnas ta.
Statistikaameti teatel suurenes jaekaubandusettevõtete jaemüük tänavu veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 2 protsenti. Samas kui jaanuaris suurenes jaemüük stabiilselt 4 protsendi võrra, siis veebruaris kasv aeglustus. Toidukaupade jaemüük, mis jaanuaris mõnevõrra aeglustus, pöördus veebruaris langusesse ning vähenes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 2 protsenti.
Seotud lood
Comarket suutis säilitada müügimahtude kasvu vaatamata jaemüügi üldisele langusele, kinnitas kauplusi haldava ASi ABC Supermarkets juhatuse liige Ain Taube.
Kui priiskamise geeniga sündinutega pole kulutamise teadlikumaks muutmisel eriti midagi ette võtta, siis tavatarbija juures märkavad suuremad kaupmehed muutusi.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes 2013. aasta veebruaris eelmise aasta veebruariga võrreldes püsivhindades 2%, teatas statistikaamet.
Ostlemise ja ostukogemuse tulevik pakub palju põnevust, jagab kodumaise tarkvaraarendusettevõtte Datanor tegevjuht Indrek Ott ja kirjeldab, milleks valmis olla.