Nielsen Shopper Trends 2013 uuringu kohaselt on klientide hinnangul kõige parem uudistoodete saadavus Prismas, Rimis ja Selveris.
Nielsen registeeris 2012. aastal 20 000 uut toodet ning viimase 2 aasta uudistoodete läbimüük moodustab 23% kogu 2012. aasta toodete müügist.
„Uute toodete turuosa on 20%, kuid tootegrupiti on see väga erinev,“ ütles Nielsen Eesti tegevjuht Margo Kurisoo jaekettide seminaril. Lisades, et osades gruppides muutub sortiment väga kiiresti.
Kõige rohkem uudis tooteid tuleb kastmepulbrite ja kuubikute kategoorias (ca 70%). Kurisoo sõnul on osad kategooriad ka väga stabiilsed, sest seal on väga tugevad brändid, kes hoiavad enda positsiooni. Selles kategoorias on näiteks kohv, majonees, piim, pudruhelbed jms.
„Jaekettidele on uudistooted väga vajalikud, sest tarbijad valivad selle järgi endale ostukohta,“ kommenteeris Kurisoo.
Nielsen Shopper Trends 2013 kohaselt on klientide silmis uudistoodete saadavus kõige parem Prismas, Rimis ja Selveris. „Kui tarbijad tahavad uut toodet proovida, siis tõenäoliselt lähevad nad just nendesse kauplustesse,“ ütles Kurisoo.
Uuringust selgus, et Konsum, Maxima, Comarket ja Grossi toidukaubad ei ole klientide silmis esimene valik, kust uusi tooteid otsida. Kurisoo hinnangul esimese otsa jaeketid on tarbijatele kuvanud seda, et kliendil on nende käest võimalik osta uudistooteid kõige esimesena.