Maxima jaoks on väga tähtis kampaaniatega pakkuda klientidele head hinda võrreldes konkurentidega.
Maxima valib kampaaniatesse tooted, mida kliendid soovivad osta ning kui palju ruumi on kaupluses uutele toodetele. Lehtmäe sõnul on väga tähtis kriteerium toodete valikul see, et Eestis enam ostetav toode peab Maximas müügil olema.
„Tiheda konkurentsi tõttu jaeturul, ei saa me konkurentidest tooteid kallimalt müüa ning seega on väga oluline pakkuda parimat hinda,“ ütles Lehtmäe. Lisades, et paljud tooted on müügil alla omahinna või siis null juurdehindlusega.
Maxima peab enda eeliseks iganädalased kampaaniad, mida kajastatakse ligi 400 000 tiraažiga kliendilehes. „Kliendilehes on väga hea võimalus uudistooteid reklaamida,“ kommenteeris Lehtmäe. Kampaanialehes on enimmüüdavates kategooriates vähemalt üks toode, kus nad garanteerivad Eesti parima hinna.
Kliendilehe kokkupanemine algab 3-4 nädalat enne kampaania algust. Kliendilehe tooted valitakse Maxima ostuosakonna poolt, kes peab edastama enammüüdavamad-, hooaja- ja uudistooted turundusosakonnale, kelle vastutata on kliendilehe kokkupanek.
„Iga kliendileht omab eelarves kindlat käibenumbrit, et kui palju käivet peavad kliendilehe tooted Maximale tegema,“ kinnitas Lehtmäe.
Lehtmäe sõnul on Maxima jaoks käibe tagamine väga oluline. „Arvutame suhteliselt täpselt, kas kliendilehte planeeritavad tooted toovad soovitud käibe. Kui me seda ei näe, siis vahetame mõningad tooted kampaaniast välja,“ kinnitas Lehtmäe. Kinnitades, et kliendilehe kampaaniatoodete käibeprognoos võrreldes tegelikkusega erineb 1-2 protsenti.
Suure käibe tagamise eesmärgil on Maxima kampaaniad lühiajalised ning hinnapõhised. Lehtmäe sõnul on see peamiselt seetõttu, et suurimad müügid toimuvad kampaania esimesel nädalal ning nad soovivad klientidele pakkuda parima hinnaga tarvilikku ostukorvi.
Kampaaniatooted moodustavad Maxima sortimendist 20 protsenti.
Seotud lood
Hic Tradingu tegevjuht Kaja Heinsalu rääkis, kuidas nad alustasid enda teekonda jaekettide ukse taha ning suutsid tooted sortimenti saada ka siis, kui algselt tuli eitav vastus.
Nielsen Shopper Trends 2013 uuringu kohaselt on klientide hinnangul kõige parem uudistoodete saadavus Prismas, Rimis ja Selveris.
Seminaril räägiti, kuidas käib suurtes jaekettides sisseostuprotsess, kuidas saada uus toode jaeketti ning kellele lasub uute toodetega seotud vastutus. Vaata pilte!
Jaekettidele oma tooteid müüvad tootjad on endiselt mures aukude pärast riiulis ning soovivad, et suured ketid aitaksid riske hajutada, mitte ei nõuaks trahve.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.