Hic Tradingu tegevjuht Kaja Heinsalu rääkis, kuidas nad alustasid enda teekonda jaekettide ukse taha ning suutsid tooted sortimenti saada ka siis, kui algselt tuli eitav vastus.
Rahvusmustrite kinkekottide tootmisega alustas hic Trading 2009. aastal, mil astus sisse Selveri uksest. Hic Tradingu tegevjuhil Kaja Heinsalul oli käes esimene proovipartii, mille peale ütles Selveri ostujuht, et idee on hea ja disain ilus, kuid kvaliteet ei ole piisav ja hind on kallis. „Need sõnad määrasid oluliselt ettevõtte edasise arengu,“ kinnitas Heinsalu. Seejärel uuris Heinsalu, et milline peab olema see hind, millega ollakse nõus müüma.
„Hakkasime partneriga aktiivselt tegutsema, et saada paremat hinda ning parandada toodete kvaliteeti,“ ütles Heinsalu. Möödunud oli kõigest kolm kuud ning Heinsalu pöördus Selverisse tagasi. „Ütlesin, et hind on see, mis soovisite ja kvaliteet ka. Kas hakkame müüma?“ oli Heinsalu sihikindel. Seejärel paluti hic Tradingul tuua näidised, sest nädala pärast oli sortimendikoosolek, millele järgnes jaatav vastus.
Heinsalu rääkis seminaril, et nad võtsid partneriga eesmärgi, et kui Selveriga läheb lepinguks, siis luuakse ettevõte. Esialgu võttis Selver sortimenti 4 rahvusmustriga kotti.
Prisma Peremarketisse sisenedes sooviti hic Tradingul kasutada hulgimüügiettevõtet, kelle kaudu tooteid ketti müüa. „Soovituse põhjuseks öeldi seda, et sortiment on liiga väike, et otse nende käest osta,“ kinnitas Heinsalu.
Heinsalu ei jätnud jonni ning kaks kuud hiljem läks Prismasse tagasi koos suurema sortimendiga ja tänu sellele said nad enda toodetega sisse. „Meie jaoks oli Prismasse sisenemiseks soodne aeg, sest neil oli prasjagu kaupluste laienemine käsil,“ütles Heinsalu.
„Rimi põhjendas enda keeldumist sellega, et meie tooted ei olnud teistes kettides. Kuid kui teised hakkasid tooteid müüma, siis pidi Rimi ka müüma hakkama,“ rääkis Heinsalu.
Hic Tradingul oli 5 kuuga lepingud sõlmitud Rimi, Selveri, Prisma ja ETKga. „Maxima tuli ise meie uksele koputama, sest soovis meie tooteid müüa. Minu jaoks oli see meeldiv kogemus,“ oli Heinsalu rõõmus.
Heinsalu rääkis, et aasta hiljem tulid nad välja ühekordsete nõude ja kuumaalustega. „Viisin tootenäidised ise Selverisse ja Prismasse ning kui kontorisse tagasi jõudsin oli juba teade erakorraline toote sortimenti arvamise kohta,“ rääkis Heinsalu. Lisades, et Rimi võttis ka uued tooted kohe sisse, kuid sisestada jõudsid nad alles augustiks.
Heinsalu sõnul oli see ka hea, sest teistes kauplustes tarbijate suure huvi tõttu, tekkisid ettevõttel väikesed tarneraskused. Misjärel jäi Heinsalu sõnul neile tulevaseks talveks suured laovarud.
Lõpetuseks ütles Heinsalu, et nad toodetele kampaaniaid väga palju ei tee ning tooted on jaekettide põhisortimendis. „ETK on selles osas meid positiivselt üllatanud, sest seal on olnud kampaaniad kõige tõhusamad,“ kinnitas Heinsalu.
Seotud lood
Nielsen Shopper Trends 2013 uuringu kohaselt on klientide hinnangul kõige parem uudistoodete saadavus Prismas, Rimis ja Selveris.
Seminaril räägiti, kuidas käib suurtes jaekettides sisseostuprotsess, kuidas saada uus toode jaeketti ning kellele lasub uute toodetega seotud vastutus. Vaata pilte!
Seminaril "Kuidas saada uus toode jaeketti?" läbiviidud küsitluses küsiti osalejatelt: kuivõrd õiglaseks peavad nad kulude ja riskide jaotust?
Maxima jaoks on väga tähtis kampaaniatega pakkuda klientidele head hinda võrreldes konkurentidega.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.