Nielsen ScanTrack uuringu kohaselt moodustas 33% jaemüüjate müügikäibest erinevad kampaaniad, mida võib pidada üpriski suureks näitajaks, ütles Nielsen Eesti tegevjuht Margo Kurisoo
Kurisoo sõnul on kampaaniad muutunud jällegi mõistlikumaks, sest ScanTracki uuringu kohaselt pakuti keskmiseks soodustuseks 18%, mis aasta varem oli 20.
Uuringu kohaselt paranes ka kampaaniate tulemuslikkus (55%), ehk siis klient ostis kauplusest tooteid just tänu kampaaniale.
Kurisoo tõi välja, et kohvi on kampaaniatest enim mõjutatud toode, kus 58% kogu kohvimüügist toimus kampaaniate ajal. Toote keskmine allahindlus 2012. aastal oli 24%. Šampoonide käibe puhul oli 35% kampaaniamüügist, mis olid väga efektiivsed.
Nielsen ShopperTrends uuringust selgus, et 2012. aastal lähevad 16% inimestest kindlasse poodi spetsiaalselt kampaaniakaupa ostma. 35% inimestest ostavad kindlasti eelistatud toodet kampaania ajal ka siis, kui nad saavad selle soodsama hinnaga.
„Tarbijate jaoks ei ole enam suurt vahet, sest kõik jaeketid teevad kampaaniaid ja nad ei eristu selles osas üksteisest,“ kommenteeris Kurisoo.
Kurisoo sõnul saab toodete müügikasv tulla ainult tarbimise kasvades, läbi kampaaniate, konkureeriva brändi mitte eelistamine tulemusena. Selgitusena tähendab see seda, et klient valib olenemata toote brändist kampaanias oleva toote.
Lisaks saab müüki kasvatada ka seetõttu, et klient külastab spetsiaalselt just seda kauplust, kus parasjagu kampaania toimub ning tarbijatel on trend osta kaupa ette.
Seotud lood
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.