Kuna enamus kullerfirmasid, nii ka DHL Express toimetab tööpäeviti tööajal, siis soovitame eraisikutel internetist kaupa tellides märkida kohaletoimetamise aadressiks töökoha aadress ja oluline on kindlasti lisada ka korrektne telefoninumber, ütles DHL Express Eesti äriüksuse müügi- ja turundusjuht Andra Ligi.
Statistikaameti värskete andemete järgi kasvas interneti müük posti või interneti teel aprillis viiendiku võrra. DHL Express ja Eesti Post annavad e-poodlejaile nõu, kuidas saada oma kaup internetist kindlalt kätte.
1. Lisage kindlasti mobiilinumber ja/või e-posti aadress
E-poes tellimust vormistades tuleb alati lisada ka mobiiltelefoni number. Kui selleks pole eraldi välja, võib numbri kirjutada kasvõi seletuse lahtrisse. Telefoninumber on ülioluline ebatäpse või valeaadressi puhul. Isegi, kui aadressiga on kõik korras, võimaldab telefoninumber paki kiiremini kohale toimetada. Näiteks teavitab Eesti Post pakisaajaid SMS-i teel või võtab vajadusel kuller teiega kiiresti ühendust.
2. Tellige kaup aadressile, kus olete päeval kohal
E-poed saadavad kauba klientidele tihtipeale kullerfirma vahendusel. Sellisel juhul on üldreegel, et saadetised tuuakse kohale tööpäeviti tööajal. Inimesed on sel ajal enamasti tööl ning kui kaup on tellitud koduaadressile, käib kuller kohal ilmaasjata ning pakk jõuab kohale hiljem. Töö juurde paki tellimisel on viisakas enne tööandjalt nõusolekut küsida, kuid enamikul tööandjatel ei ole selle vastu midagi.
3. Kontrollige lubatud tarneaega
Tavaliselt müüja informeerib ostjaid, milline on kauba oodatav tarneaeg. Erinevatel kaupadel võib see olla erinev. Kui aadress on korrektne ja telefoninumber märgitud, jõuab tavaliselt lubatud ajaga kohale. Uurida, kus ja kui kaugel on pakk, tuleks kohe, kui lubatud tarneaeg on ületatud ning teiega ei ole ühendust võetud.
4. Jälgige paki teekonda internetist
Pange tähele, milline firma toob paki kohale ning mis on teie paki number. Enamik kuller- või postifirmade kodulehekülgedest võimaldab paki teekonda jälgida, kuid selleks on vaja teada oma saadetise/tellimuse numbrit. Kirjutage see tellimisel üles.
5. Suhelge müüjaga
Kauba kohta tuleks kõik müüjalt välja uurida enne ostu, alati tasub tähelepanu pöörata ka detailidele. Kas kogu tellimus tuleb korraga kohale või on oodata mitu pakki? Kas kõik pakid jõuavad sama kuller- või postifirmaga või saadab müüja need erinevate firmadega? See kõik võib mõjutada paki kättesaamise aega ja kättetoimetamise hinda.
6. Pöörake tähelepanu transpordikuludele
Müüja lisab ostetava kauba maksumusele tavaliselt ka transpordikulu, mis jääb ostja kanda. Kindlasti tuleb vaadata, et see oleks kauba väärtusega võrreldes mõistlik.
7. Arvestage vajadusel riigimaksudega
Väljastpoolt Euroopa Liitu kaupa tellides peab ostja maksma ka riigimakse. Kui juriidiliselt isikult tellitud postisaadetise väärtus on üle 21,98 euro ning eraisikult ostetu kallim kui 45 eurot, tuleb maksta 20% käibemaksu kaubaväärtusest ning üle 150 euro maksvatele kaupadele lisandub ka tollimaks, mis võib ulatuda kuni 15%. Isegi kui müüja pakub, et vormistab saadetise kingitusena, ei vabasta see kauba deklareerimisest. Kui tollil on alust kahelda, et esitatud dokumendid ei kajasta kauba tegelikku tolliväärtust, siis on tollil õigus määrata ise kaubale tolliväärtus. Lisaks võib määrata kauba saajale trahvi ja kauba konfiskeerida.
Allikas: DHL Express ja Eesti Post
Seotud lood
Veebikaubandus on tõusval teel, järjest rohkem inimesi poodleb veebis. Viimane aeg on oma ettevõttele ka veebipood püsti panna. Kust alustada?
14. juunil toimub Kaubanduse hommikuklubi Elionis, kus keskendutakse e-poe ja tavakaupluse müügi täiendamisele.
Suure ja pideva e-poe käibe kasvu oleme saavutatud järjepideva ning teadliku e-poe arendusse panustamisega. 2012. aastal kasvas e-poe käive lausa 70%.
Saksamaa e-poodidest tellitud saadetiste arv on viimasel paaril aastal kahekordistunud ning seoses sellega on Saksa Post DHL ja Eesti Posti koostöö arenenud uuele tasemele.