Eelmine aasta oli Eesti kütusemüüjatele edukas, müügitulu kasvas kõigil suurematel tanklakettidel.
Kõige paremini läks Neste Eestil, kelle käive kasvas pea kaks korda, küündides 371 miljoni euroni. Puhaskasumit teeniti 4,3 miljonit eurot, mis on 30 protsenti rohkem kui tunamullu.
Neste Eesti tegevjuht Ivar Kohv põhjendab käibe kahekordistumist sellega, et eelmisel aastal olid nii sisseostu- kui ka jaemüügi hinnad kõrgemal kui 2011. aastal. Lisaks nimetas ta oluliseks seadusemuudatust, mis võttis kontrolli alla käibemaksupettused. “Üle mitme aasta saime rääkida normaalsest konkurentsist,” lausus Kohv.
Võitlus kahjumiga
Ka Alexela Oili tegevjuht Ain Kuusik hindas möödunud aastat edukaks. Müügitulu tõusis 133 miljoni euroni, 2011. aastal oli see 110 miljonit.
Kuusik pidas sarnaselt Kohviga oluliseks ausat konkurentsi kütuseturul. “Lisaks soosis meid külm talv, kui saime müüa talvist kvaliteetkütust” rääkis ta. Veel struktureerisid nad Kuusiku sõnul personali ja panid rohkem rõhku turundusele.
Samas teenis Alexela 137 000 eurot kahjumit. Võrreldes 2011. aastaga on seegi oluline samm edasi, kuna tollal oldi miinuses ligi 3 miljoni euroga. Kuusik avaldas lootust, et tänavu jõuavad nad plussi. “Sellisest kahjumist nii-öelda vee peale tulla pole midagi müstilist,” lausus ta.
Keerulisemad skeemid
Ain Kuusik märkis, et kuigi poole aasta seisuga on Alexela kasumis, ollakse eelarve täitmisega jännis, kuna maksupetturid on kütuseturule naasmas. Ka Kohv tõdes, et maksupetturid on uute ja keerulisemate skeemidega turul tagasi. “Paraku läheb olukord iga kuuga hullemaks,” ütles ta.
Eesti kütusefirma Olerexi käive oli 177,5 miljonit eurot, mis tähendas 17protsendilist kasvu. Aruandeaasta kasum oli 1,7 miljonit eurot, 2011. aastal 1,5 miljonit eurot.
Statoil esitab majandusaasta aruande omaniku vahetuse tõttu augustis. Tanklaketi omandas Kanada jaemüügifirma Alimentation Couche-Tard. 2011. aastal teenis Statoil 244 miljonit müügitulu, mis oli Eesti tanklakettide seas parim tulemus.
Seotud lood
Statoil Fuel & Retail Eesti AS-il lõppes 30. aprillil 16 kuu pikkune majandusaasta, mille jooksul teenis ettevõte müügitulu 376 miljonit eurot ja ärikasumit 29,4 miljonit eurot. Jae- ja hulgimüügi ärisegmendi müügitulu oli 292 miljonit eurot ja ärikasum 4,1 miljonit eurot.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.