• 03.09.13, 17:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil reinvesteeris kogu jaemüügikasumi

Statoil Fuel & Retail Eesti AS-il lõppes 30. aprillil 16 kuu pikkune majandusaasta, mille jooksul teenis ettevõte müügitulu 376 miljonit eurot ja ärikasumit 29,4 miljonit eurot. Jae- ja hulgimüügi ärisegmendi müügitulu oli 292 miljonit eurot ja ärikasum 4,1 miljonit eurot.
Ettevõtte finantsdirektori ja juhatuse liikme Paavo Siimanni sõnul võib majandustulemusega igati rahule jääda, sest kasvasid nii mootorikütuste kui ka poekaupade müügimahud. „Mootorikütuste müügid kasvasid tänu Statoili mootorikütuste tugevale kvaliteedikuvandile ning ebaausa mootorikütuse vähenemisele kütuseturul võrreldes kahe varasema aastaga. Mugavuspoe müügikasvu toetasid õiged sortimendiotsused ja atraktiivsed reklaamikampaaniad,“ selgitas Siimann.
Kasumit mõjutas positiivselt ka tegevuskulude aeglasem tõus, mis oli põhiliselt seotud 2011. aasta majandustulemust mõjutanud eurole üleminekukulude ning müügimaksuga seotud kulude puudumisega. Samas kasvasid tööjõukulud, mida põhjustasid mugavuspoodide müügimahtude ja töötajate keskmise palga suurenemine.
Investeeringuteks 4,1 miljonit eurot
Statoil Fuel & Retail Eesti AS investeeris teenindusjaamadesse 4,1 miljonit eurot. „Lõppenud majandusaasta olulisemateks investeeringuteks olid mootorikütuste uue kaubamärgi miles turuletoomine, uute kõrgekvaliteediliste kohvimasinate soetamine ning mitme mugavuspoe renoveerimine ja automaatpesulate seadmete uuendamine,“ kirjeldas Siimann. Lisaks kasvatasime klientide rahulolu sellega, et paigaldasime suurema müügiga teenindusjaamade tankimisalade kõikidele kütusetankuritele uued välimakseterminalid, mis võimaldavad kliendil valida, kas maksta kütuse eest tankimisalal või teenindusjaama kassas,“ lisas Siimann.
Üheks suuremaks muutuseks ettevõtte jaoks lõppenud majandusaastal oli omanikevahetus. Varem Norra päritolu Statoil ASA tütarettevõttena tegutsenud Statoil Fuel & Retail kuulub alates 2012. aasta  suvest Kanada päritolu jaemüügikontserni Alimentation Couche-Tard Inc. „Kogu jaemüügikasumi investeerimisega Eesti turule näitavad uued omanikud usku siinsesse turgu,“ lisas Siimann.
Statoil müüb vaid õiget diislikütust
Alanud majandusaastal jätkab Statoil aktiivselt toidu- ja kohvipakkumise arendamist. Senisest suuremat rõhku pööratakse ka poekaupade sooduspakkumistele. Negatiivse riskina toob ettevõte välja, et 2012. aasta lõpust hakkasid mootorikütuste turul taas levima maksupettused. „Eeldame, et riik panustab toimivate seaduste näol ausa konkurentsi kiiresse taastumisse.
Samas eristub Statoil paljudest mootorikütuste müügiga tegelevatest konkurentidest selle poolest, et müüme ainult rafineeritud diislikütust. Diislikütuse kütteõliga segamine oma- ja müügihinna odavamaks tegemise eesmärgil ei ole meie ärimudel. See on kokkuvõttes ka kliendile soodsam, sest diislilaadse kütuse kasutamisega kaasnevad autode remondi- ja hoolduskulud ületavad märgatavalt saadud hinnavõitu,“ märkis Siimann.
Statoil Fuel & Retail Eesti AS on rahvusvahelise kontserni Statoil Fuel & Retail AS tütarettevõte, mis omakorda kuulub 2012. aasta suvest globaalsesse jaemüügikontserni Alimentation Couche-Tard Inc. (Couche-Tard).
Statoil Fuel & Retail Eesti AS on juhtiv mootorikütuste jaemüüja Eestis, teenindades igal kuul 1,5 miljonit klienti.

Seotud lood

Uudised
  • 30.10.13, 09:34
Statoili kolmanda kvartali kasum langes
Norra energiagigandi Statoil ASA kolmanda kvartali puhaskasum langes võrreldes möödunud aastaga 14,5 miljardilt Norra kroonilt 13,7 miljardi kroonini.
Uudised
  • 01.08.13, 16:53
2012 oli kütusemüüjatele edukas
Eelmine aasta oli Eesti kütusemüüjatele edukas, müügitulu kasvas kõigil suurematel tanklakettidel.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele