Homme Tallinnas esimese kaupluse avav kiirmoekett H&M plaanib Baltimaade turul jõuliselt laieneda ning järgmise aasta lõpuks avada veel 11 kauplust.
"Balti piirkonnal on väga suur potentsiaal," ütles H&M Baltimaade ja Soome turu eest vastutaja Marika Pyykkö teemaveebile kaubandus.ee. Sellel aastal avatakse Tallinnas kokku kolm kauplust, millest esimese avamine toimub laupäeval Rocca al Mares. Teised avatakse Kristiine keskuses ja Postimajas. Järgmise aasta sügisel on plaanis avada uus kauplus Ülemiste keskuses ja neli kauplust Leedus, millest kolm tuleb Vilniusesse. Lisaks tuleb selle aasta sügisel Riiga veel neli kauplust.
Baltimaades on otsitud sobilikku pinda juba mõnda aega, sest H&Mi jaoks on tähtis kaupluste hea asukoht. Nad pigem ootavad kaupluste avamisega, et saada just hea ja õige asukoht.
Praegu on Eestis plaanis avada kauplused ainult Tallinnas, laienemist teistesse linnadesse ei saa nad veel kinnitada, kuid vaatavad kogu regioonis ringi.
Investeeringute suurusest Eestisse ja kaupluste müügitulemustest ei saa nad rääkida, sest tegemist on börsiettevõttega.
"Ootused on suured," ütles Pyykkö selle kohta, kui palju nad ootavad kliente esimestel päevadel Rocca al Mare H&Mi poodi. Nad teavad, et Vilniuses oli 1500 ja Riias oli 1000 inimest järjekorras, kuid kui palju huvilisi tuleb avamisele Eestis, nad ei oskanud arvata.
H&M ei usu, et naaberriikide kaupluste käive nüüd väheneb, kuna kauplused avatakse nüüd ka Tallinnas. Nad on kindlad, et inimesed ikka reisivad ja käivad puhkusel, mille raames tarbitakse had toitu ja külastatakse erinevaid kauplusi. "Nii see on ja jääb alati olema," on Pyykkö kindel.
"Mood on globaalne. Kõik loevad samu ajakirju, käivad internetis ja seega on meie jaoks väga tähtis pakkuda kõikides kauplustes samu kollektsioone," kinnitas Pyykkö selle kohta, et Eestisse kindlasti ei tule müügile teistes riikides ülejäänud vanad kollektsioonid. Kuid lisas, et kauba valiku osas võib olla mõningaid muudatusi, sest Põhjamaades lähevad väga hästi kaubaks kudumid, siis selle kaubagrupi osakaal on siin suurem ja näiteks Jaapanis väiksem. "Kuid vähemalt 80% ulatuses on kogu kaup sama kõikides riikides," kinnitas Pyykkö.
H&M hoiab toodete hindu kõikides riikides sama, sest nad teavad, et inimesed liiguvad ühest riigist teise. "Kuid hinnaerinevus võib tekkida transpordikuludest, kohalikest maksudest, valuuta erinevusest. Aga üldiselt peaksid toodete hinnad olema üldiselt samad," ütles Pyykkö.
28 fotot
- Rocca al Mare H&M kaupluse interjöör Foto: Kalle Veesaar
Seotud lood
Kiirmoekett H&M plaanib tõsta arengumaade tekstiilitöötajate palku, mis võib omakorda klientide jaoks kaasa tuua hinnatõusu.
Euroopa suuruselt teine riiete jaemüüja Hennes & Mauritz AB teatas kvartalitulemusest, mis ületas esimest korda selle majandusaasta jooksul analüütikute ootusi. Kasvu toetasid onlain-poodide avamine USAs ja uued tootemargid.
Ülemaailmne moeettevõte H&M (H&M Hennes & Mauritz OÜ) avab oma esimese poe Pärnus 30. augustil kell 11 Pärnu Keskuses.
Hennes & Mauritz AB kõneisik Anne Lehtonen teatas, et peavad iseennast oma suurimaks konkurendiks, püüdes igal turul teiste ettevõtjatega võrreldes pakkuda klientidele parimat.