Elioni e-kaubanduse ärijuht Jaanus Reinsalu ütles, et e-kanalis on lisamüügi tooteid kergem välja pakkuda kuid esinduses on nende mahamüümise tõenäosus suurem.
Elioni jaoks on e-pood jaekaubanduse selgroog ning selles suunas liigutakse ka edasi. „Ideaalis on meie soov see, et esindus ei müü kaupa enda laoseisu pealt, vaid müüb kaupa vastavalt kliendi soovile ja sõltumata sellest, kus kaup asub,“ rääkis Reinsalu. Lisades, et e-pood tagab logistika, et klient saaks kauba kiiresti kätte.
Reinsalu seletas, et kliendi põhiliseks eeliseks selle lahenduse puhul on see, et ta ei pea piirduma poe kitsa valikuga ja tavapoes saab läbida sama müügiprotsessi, mis on ehitatud e-kanalisse. „Sellest võidab nii klient kui ka Elion,“ on Reinsalu kindel. E-pood on samaaegsalt teenindaja abivahend, et toodet tutvustada või võrrelda teiste toodetega ning aitab leida ka kokkusobivaid tooteid.
Reinsalu ütles, et lisamüüki on e-kanalis palju kergem välja pakkuda, kuid raskem realiseerida. „Kuid esinduses on lisamüügi tõenäosus tunduvalt suurem,“ kommenteeris Reinsalu. Tema sõnul on e-kaupluses lisamüügi tegemine tehnilisest lihtsam, kuid ostu sooritamine madalam.
Elion ja EMT on hakanud ühes kaubanduskeskuses paiknevaid poode kokku liitma, et kliendil oleks mugavam sarnaseid teenuseid ühest kohast osta. „Poodide ühendamine oli loogiline samm, sest hetkel sai ühest kauplusest interneti teenust kaabli otsas ja teisest pulga otsast,“ rääkis Reinsalu. Miks peavad kliendid ühest poest teise käima? Reinsalu ütles, et esimestes ühinenud poodides on väljapandud kaupade osakaal natukene vähenenud, kuid seda teenuste kasuks, mida on paremini välja toodud.
„Perspektiivis väheneb füüsiliste poodide arv tulevikus,“ on Reinsalu kindel.
Seotud lood
Elioni e-kaubanduse ärijuht Jaanus Reinsalu rääkis, et e-pood aitab tavakauplusel müüki suurendada, sest e-poes on võimalik pakkuda laiemat kaubavalikut ning toetada müüjat.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.