Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes augustis eelmise aasta augustiga võrreldes püsivhindades 6%.
Müük suurenes kõigil tegevusaladel. Müügi kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus jaemüük suurenes 12%, teatas statistikaamet.
Augustis oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 410,6 miljonit eurot, seega jäi kauplustesse 319 eurot elaniku kohta.
Enim suurenes jaemüük kasutatud kaupade kauplustes ning väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus jaemüük kasvas aastaga kolmveerandi võrra (77%). Selle tegevusala kaupluste müügi kasv kaupade jaemüüki oluliselt ei mõjuta, sest antud tegevusala osatähtsus on väga väike – tänavu augustis oli see 1,7%.
Keskmisest enam suurenes augustis jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 20%) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmetega, fotokaupade, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjadega (kasv 12%).
Jaemüük toidukaupade kauplustes on viimastel kuudel kasvanud stabiilselt 3-4%. Augustis jaemüügi stabiilne kasv neis kauplustes jätkus ning müük kasvas eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%.
Mootorikütuse jaemüük kasvas 2012. aasta augustiga võrreldes püsivhindades 2%.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes augustis jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük püsivhindades 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes protsendi võrra.
Kaheksa kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes püsivhindades 5%.
Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli augustis 487,1 miljonit eurot, millest kaupade jaemüük andis 84%. Eelmise aastaga võrreldes suurenes müügitulu jooksevhindades 4%, selle aasta eelmise kuuga võrreldes aga vähenes 1%.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
5
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Hetkel kuum
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Kuidas jõuab tulevikus kaup kesklinna poodidesse? Kas jalgrattaga?
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Tagasi Kaubandus esilehele