• 13.12.13, 10:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Bauhof: turuliider on sektori eestvedaja

Bauhofi turundusdirektor Britte Maidra rääkis Best Marketingi klubis, et turuliider on kogu sektori populariseerija ja eestvedaja ning tal on lihtsam sattuda kriitika alla.
Maidra rääkis, et nende sektori puhul on iseloomulik see, et tehakse pidevalt allahindlusi. „Bauhof üritab lausallahindlusi võimalikult vähe teha, kuid mõningal kauplusel on tarvis neid teha, et jääda ellu selles tihedas konkurentsis selles sektoris,“ rääkis ta.
Maidra rõhutas, et kui oled liider, siis ei tasu peitu pugeda, sest temalt küsitakse oluliselt rohkem arvamusi. Ta tunnistas, et viimasel ajal on nemadki rohkem meediaga suhtlema hakanud. Lisaks on väga tähtis viia kampaaniatega seotud info kõikide töötajateni. „Kui ennem oli sedasi, et info kaob kuhugi, siis viimasel poolaastal on näha, et inimesed mõtlevad kaasa ning annavad tagasisidet.“
Teise tähtsa asjana jälgivad nad aktiivselt konkurente, et aru saada, kas oleme üleinvesteerinud ja peaksime seda vähem tegema. Maidra kinnitas, et nad vaatavad ja võrdlevad kõikide konkurentide kampaaniaid, otseposte ja reklaamikeelt.
„Turuliider on tore olla, aga sellel on omad ohud,“ rääkis ta. Loetledes, et nad ei tea relva enda vastu, keegi ei oska öelda, kus on see küllastumise piir. Bauhof suurendab pidevalt enda panust. Nad jooksevad, aga ei näe, kui kaugel on konkurendid. Maidra sõnul tekib siin küsimus, et kui teeksime vähem, kas siis kasvaksime ikkagi?
Ühe liidri argumendina tõi ta välja, et teistel konkurentidel on hea tulla turuliidri tuules. „Turuliider investeerib sektori populariseerimisse rohkem, kui konkurendid.“ Bauhofi sõnul räägib liider, et teeme kodud korda, investeerime ja oleme innovaatilised ning anname tarbijatele ideid. Maidra sõnul on turuliidril oht, et teised ei pinguta selle nimel.
Maidra kinnitas, et liidril on väga lihtne sattuda kiirelt kriitika alla. Sellisel juhul soovitab ta jääda rahulikuks ja rünnakule ei vastaks rünnakuga. „Näiteks, kui meedias esitatakse meie kohta valeandmeid, suurel pinnal palju valesid fakte,“ ütles ta.
Turuliidrile on pandud tarbijate poolt ka kõrgendatud ootused sortimendi ja turundustegevuste osas. „Tarbijad ootavad, et pakume uusi ja innovaatilisi tooteid ning paistame silma erinevate põnevate tegevustega,“ rääkis Maidra. Eristumise ja silma paistmise suhtes tõi ta siin näiteks Clintimise, kus inimene rippus reklaamplakatil ja tervitas inimesi. Sellise kampaania puhul olid nemad esimesed ja jäävad arvatavasti viimaseks, sest linnavalitus keelas sellised aktsioonid ära.
„Kuna oleme liider, siis hakkasime reklaamides näitama suuri asju, mitte ei kirjutanud, et oleme suured,“ selgitas Maidra, kuidas nende reklaamikeel on muutunud. Lisades, et täna on see juba elementaarne, et näitame suuri asju, mitte ei pea seda endale pidevalt meelde tuletama.
Ostumöllu kampaania on antud sektori suurim ja tuntuim kampaania, mis on toimunud juba alates 2008. aastast ning juba 18. korda. Tänavu aasta märtsis ja juunis toimunud kampaania raames tuli inimestel osta vähemalt 25 euro eest, et osaleda loosimises. Kõigi registreerujate vahel loositi välja auto. „Kahe kampaania kokkuvõttes registreeriti ühepalju tšekke,“ rääkis ta. Lisades, et aasta kolmandas ostumöllus tahtsime registreeritud tšekkide hulka suurendada poole võrra ning tuli välja mõelda, et kuidas see võimalik on. „Mõtlesime kampaaniasse kaasata ka kassapidajad, kes siis klammerdasid üle 25euroste tšekkide külge kampaaniainfo,“ ütles Maidra. Kampaania kokkuvõttes said nad kaks korda rohkem tšekke kui eelmise kampaania raames, seega kampaania jõudis rohkemate inimesteni ning ettevõtte ja kampaania tuntus tõusis sel puhul veelgi.
Eesti turul on esindatud rohkem ehituskauplusi kui kuskil mujal ning 6 suurema ehituskaupu müüva ettevõtte käive 2012. aastal oli hinnanguliselt 310 miljonit eurot.
Bauhof postitab aastas 6 miljonit kataloogi ning tal on sektori suurim lojaalsusprogramm üle 225 tuhande meistriklubi liikmega, kes on viimase aasta jooksul teinud 4,4 miljonit ostu.

Seotud lood

Uudised
  • 02.01.14, 16:48
Bauhof: oleme kasvufaasi alguses
“Mullused tarbijate säästusummad olid Bauhofi ajaloo suurimad,” sõnas Bauhof Group ASi tegevdirektor Mart Vau, lisades, et kuna Eesti elamufond on vana ja ruutmeetrite arv elaniku kohta ebapiisav, näevad nad lähiaastail kasvuvõimalusi.
Uudised
  • 03.12.13, 11:58
Bauhof: tahame lähiaastatel kasvada Eestis 20 kaupluseni
Ehitusmaterjalide ja aiakaupade müüja Bauhof tahab lähiaastatel keti kaupluste arvu Eestis kasvatada 20ni – uusi kauplusi plaanitakse lisaks Harjumaale avada ka teistes olulistes piirkondades üle Eesti.
Uudised
  • 09.07.13, 16:11
Bauhof kasvatas Eestis käivet 
Bauhof Groupi 2012. aasta käive Eestis kasvas 10% ning aasta lõpetati 74,6 miljonilise müügituluga, kogu kontserni käive ulatus 97 miljoni euroni.
Uudised
  • 17.10.13, 09:40
Bauhof: Leedu tarbija lepib madalama kvaliteediga
Võrreldes Eestiga lepib Leedu tarbija pisut madalama kvaliteedi ja vastavalt odavama kaubaga, ütles Leedus jõuliselt tegevust vähendava Bauhof Groupi juhatuse liige Mart Vau.
  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 19:21
Kasutamata võimalus: kuidas muuta digiekraanide kulu tuluks?
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele