Kui varem inimesed hoidusid ebakindluse tõttu koduseid pisiremonte tegemast, siis nüüd on tänu palkade kasvule väiksemaid renoveerimistöid taas tegema asutud, märkis Rautakesko ASi alla kuuluva K-Rauta tegevjuht Alo Ivask.
"Kuna Rautakesko on börsiettevõte, mis pole oma tulemusi veel avalikustanud, siis ma täpseid numbreid ei saa kommenteerida. Kuid võin öelda seda, et novembris kasv oli ja see jätkus ka detsembris. Aasta lõpp oli päris tuntava kasvuga," kommenteeris Ivask.
Jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük suurenes eelmise aasta novembris 2012. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatas statistikaamet. Keskmisest enam suurenes jaemüük majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 26%).
Küsimusele, kas ettevõtte müügi kasv sektoris oli tänases turuolukorras ootuspärane või mitte, vastas Ivask järgmiselt: “Nii ja naa, turg on hetkel vastuolulisi märke täis. Ühtpidi käib jutt sellest, kuidas ehitusmahud kahanevad, kuid see ootus kahanemisele on pigem infraehituses, meid see kahanemine nii väga ei mõjuta. Elamuehitus on siiski pigem mõõdukas arengus. Arvan, et oma osa on aasta lõpu puhul ka selles, et inimeste sissetulekud on kasvanud ja kindlustunde indikaatorid kasvanud," märkis Ivask ja lisas, et kui varem on inimesed pisirenoveerimiste ja remondikulutustega tagasi hoidnud, siis lõputult seda teha ei saa, ja kui palk ja kindlustunne kasvab, hakkavad ka inimesed jugemalt kulutama.
"2014 tuleb huvitav aasta selles osas, kuidas turg liikuma hakkab," lisas Ivask.
Seotud lood
Novembris oli jaekaubandusettevõtete kaupade jaemüük 379,6 miljonit eurot, seega jäi novembris kauplustesse 295 eurot elaniku kohta.
Selver AS avaldab täpsed numbrid börsiteates, kuid ettevõtte turundusjuhi Ruth Aarma sõnul on nende kauplustes peamiselt kasvanud just toiduainete müük.
Rautakesko tegevdirektori Alo Ivaski sõnul muutub lisateenuste pakkumine järjest tähtsamaks, sest inimestele on ajafaktor üha olulisem kriteerium.
Lisaks toidikaupadele osteti Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuhi Silver Säga hinnangul kauplustest möödunud aasta novembris keskmisest enam ka sporditarbeid ja -rõivaid.
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.